تازه ها

دوشنبه 19 شهريور 1397-11:0 کد خبر:37238

600 تعاونی ویژه بانوان در مازندران فعال است

انعکاس شمال-مازندران بر اساس آمارهای رسمی هفت هزار و 237 تعاونی فعال با سرمایه بیش از 530 میلیارد ریال دارد که از این تعداد یکهزار و 193 تعاونی معادل حدود 10 درصد در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت گرفتند.


مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که هم اکنون 600 تعاونی ویژه بانوان در این استان فعال است.

به گزارش انعکاس شمال، کامران اصغری  در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران در ساری افزود: 83 تعاونی از این تعداد در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است که برای 600 نفر ایجاد شغل کرد.
وی رشد حدود 14 درصدی تعداد تعاونی بانوان مازندران در دولت تدبیر و امید را ناشی از توجه بیشتر این دولت به زنان و تلاش برای بروز توانمندی های آنان دانست.
اصغری همچنین گفت که تعاونی های ویژه بانوان در مازندران در رشته های مختلف پوشاک ، فرش دستباف ، صنایع دستی و غذایی، خدمات آموزشگاهی و دیگر زمینه ها فعالیت دارند.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی هفت هزار و 237 تعاونی فعال با سرمایه بیش از 530 میلیارد ریال دارد که از این تعداد یکهزار و 193 تعاونی معادل حدود 10 درصد در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت گرفتند.
اصغری آمار اعضای تعاونی های ایجاد شده در دولت تدبری و امید را 13 هزار و 500 نفر اعلام کرد.
** خیز تعاونی ها برای صادرات
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین از تلاش تعاونی های استان برای صادرات محور کردن تولیداتشان خبر داد و گفت که از سال 92 تاکنون با تقویت و سیاست حمایتی، تعاونی های استان بیش از 93 میلیون دلار صادرات داشته اند.
وی با اعلام این که این میزان صادرات قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: تنها در 6 ماهه سال جاری تعاونی های استان حدود هفت میلیون دلار صادرات داشته اند.
اصغری مقصد صادراتی تعاونی ها مازندران را کشورهای عراق ، چین، امارات متحده عربی و ترکیه معرفی کرد.
بر اساس آمارهای رسمی 13 هزار و 500 تعاونی در مازندران مجوز فعالیت دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :