تازه ها

دوشنبه 5 شهريور 1397-13:48 کد خبر:37206

یک هزار نانوایی در مازندران نوسازی می شود


سید محمد جعفری در جمع خبرنگاران در ساری گفت: برای این کار تسهیلات بانکی 150 میلیون ریالی با کارمزد 15 درصد به هر یک از نانوایی های متقاضی پرداخت می شود. 
مدیر عامل شرکت غله منطقه 2 از ماشین آلات و تجهیزات به عنوان یکی از پارامترهای کیفی سازی نان نام برد و ادامه داد: دولت تلاش کرده است با انجام توافق با بانک ها و پرداخت تسهیلات در این زمینه یاریگر باشد. 
بی کیفیتی نان یکی از گلایه های همیشگی شهروندان و مسافران در مازندران است به طوریکه چاره اندیشی و پیاده کردن راهکارهایی برای مطلوب سازی این غذای غالب مردم به موضوع پای ثابت اکثر جلسات کارگروه نان این استان مبدل شده است. 
به همین منظور طرح نظام بندی خبازی های مازندران با رویکرد ارزیابی و درجه بندی نانوایی های استان انجام شد و بیش از چهار هزار نانوایی استان زیر ذره بین این طرح قرار گرفتند. 
وضعیت بهداشت، تجهیزات، مهارت کارکنان، مساحت و امکانات نگهداری آرد از جمله آیتم های ارزیابی نانوایی ها است که بر اساس این شاخص ها نانوایی ها به چهار درجه تقسیم شدند که تنها 2 درصد نانوایی های مازندران درجه یک هستند، 22 درصد درجه 2، 50 درصد درجه سه و 26درصد نیز در پایین ترین درجه و در درجه چهار قرار دارند. 
مدیر عامل شرکت غله منطقه 2 ابراز امیدواری کرد با فرایند در پیش گرفته شده برای ارتقای نانوایی ها، وضعیت نان مازندران مطلوب شود. 
به گفته جعفری همچنین تبدیل نانوایی های یارانه ای به آزاد پز ظرف مدت پنج سال آینده، برنامه ملی در دست اقدام شرکت غله است که در این مدت سالانه 20 درصد نانوایی بدینصورت آزاد پز می شوند. 
** ورود 35هزار تن روغن کشور به بندر امیرآباد 
وی با اشاره به اینکه تمامی روغن خام وارداتی کشور قبلا از بنادر جنوب وارد کشور می شد، افزود: از این پس بندر امیرآباد در مازندران نیز به عنوان یکی از محل های ورود این محصول از دیگر کشورها خواهد شد و در آینده نزدیک 35 هزار تن روغن به این بندر وارد و تخلیه می شود. 
جعفری گفت: مازندران با دارا بودن ظرفیت و پتانسیل ذخیره سازی روغن می تواند کانون واردات این محصول از کشورهای همسایه شمالی از جمله اوکراین باشد. 
وی ادامه داد: تغییر مسیر واردات روغن خام از بنادر جنوبی به بندر امیرآباد ضمن کاهش هزینه های حمل و نقل، زمینه های اشتغالزایی را نیز فراهم می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :