تازه ها

دوشنبه 5 شهريور 1397-13:39 کد خبر:37203

شورای ساری در آستانه انفجار!


واکاوی انعکاس شمال از جلسه اخیر شورای شهر ساری

به گزارش انعکاس شمال، با نگاه به عملکرد شورای شهر ساری، بیش از آنکه منافع شهر و شهروندان را ارزیابی و اندازه گیری کنیم چالش های اداری و مالی آن را باید ملاک قرار دهیم شورای شهری که طی این سالها تنها بار مالی مضاعف بر دوش مردم گذاشته و در آخرین ناکامی عملکردی خود، پای سازمان بازرسی و دستگاه های قضایی به شهرداری را باز کرده که این مسئله حکایت از عدم توانایی در نظارت عالیه بر عملکرد این دستگاه اجرایی است.

اما در موشکافی بیشتر این موضوع باید به منفعت طلبی برخی از اعضای شورای شهر ساری اشاره کرد که ریشه این بی تفاوتی ها در مسائل مربوط به مدیریت شهری را باید در تقسیم بندی ارکان شورایی دانست جایی که تقسیم کمیسیون ها نه بر اساس صلاحیت و شایستگی بلکه این فرآیند به میدانی برای چانه زنی های سیاسی و کسب شهرت برخی آقایان تبدیل گردید.

اعضایی که تخصصی در کمیسیون ها نداشته اما یک دوره بر آن تکیه زدند و چه برداشتی غیر از اینکه کسب تجربه و تأمین منافع در پس این تعیین های گزینشی نهفته است.

برخی کمیسیون ها به واسطه موقعیت های بیشتر مادی و اجتماعی طالبان بیشتری داشت و دیگر کمیسیون ها برای اعضا از جذابیت به دور بود حتی اخبار موثق ما حکایت از آن دارد که اعضا برای رسیدن به صندلی این کمیسیون ها از مشاجرات لفظی نیز دریغ نمی کردند و مشخص نیست در این باغ چه میوه هایی می روئید که برای رسیدن به آن از هیچ کاری دریغ نکردندو این همه تنش در صحن شورا به وجود آوردند!

بی جهت نبود که این جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد که شاهدی بر چانه زنی های سیاسی اعضای شورای شهر وجود نداشته باشد و جنجال ها به حدی بالا بود که بارها رئیس شورای شهر نیز هدف چانه زنان این کمسیون قرار گرفت و اعضای شورا بدون در نظر گرفتن تجربه و سن دیگران،  منافع خود را ملاک مشاجرات می دانستند و بس ...

گفتنی است بازار دورزدن ها نیز در این جلسه داغ داغ بود مثل انتخابات چندروز پیش به طوریکه عضو با سابقه شورای شهر وعده تسویه حساب سیاسی به رئیس شورا را داد و مشخص شد که سهم خواهی ها در تعیین کمیسیون ها به قدری جدی دنبال می شود که انگار این جلسه برای تعیین سهم اعضا از ارثیه ای  است که به آنها رسیده است.

  اما تا تعیین کمیسیون ها و با هر پیشنهادی، صدای اعتراض آمیز دیگران به گوش می رسید...

جو نامناسب به وجود آمده در این جلسه باعث شد که بسیاری از انتخاب ها برای معرفی نمایندگان شورا در کمیسیون ها و کارگروه های شهرداری برگزار نشود و تنش زیاد بین اعضا موجب شد تا جلسه نیمه کاره رها شود.

هرچند سخنگوی شورای شهر ساری مدعی شد انتخابات داخلی شورا با تکیه بر اصولی همچون تجربه، تخصص و  کارآمدی برگزار گردید اما تعیین برخی نفرات در کمیسیون ها و نمایندگان شورا در سازمان ها نشان می دهد که بیش از صلاحیت وشایستگی، بده بستان هایی در میان برخی ازاعضا برقرار بوده که پرداختن به آن را به بعد موکول می کنیم اما باید دلمان برای مردمی بسوزد که رأی داده اند به برخی از این افراد که به موضوعات با دید سیاسی و ... می نگرند و ماحصل آن همین بس که با خروج تیم بازرسی از شهرداری بزودی حرف های تازه ای خواهیم شنید و امیدواریم که  مهر ننگینی بر پیشانی این شهر نباشد...

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :