تازه ها

دوشنبه 29 مرداد 1397-1:11 کد خبر:37198

واکاوی انعکاس شمال از روند انتخابات هیئت رییسه شورای شهرساری

تعامل یا معامله؟!

انعکاس شمال - مردم ساری هنوز خاطرات تلخ حواشی انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی این ...شهر را از یاد نبرده اند، میدان نبردی برای برخی داوطلبان که توانستند با

انعکاس شمال، سرویس اجتماعی: مردم ساری هنوز خاطرات تلخ حواشی انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر را از یاد نبرده اند، میدان نبردی برای برخی داوطلبان که توانستند با موقعیت رفیع شهرداری و مناسبات مرتبط با آن بر اریکه قدرت تکیه بزنند و در واقع نبردی بین دارا و ندار بود.
در یک سو داوطلبانی که با اعتبارات بحث برانگیز به جای جلب آرای مردمی، روح و روان مردم را خریداری می کردند  و حتی قانون نیز در مواجهه با برخی از تخلفات آشکار و پنهان آنها عاجز ماند و شورای پنجم ساری را با وجود دلایل و شواهدمحکم و بر خلاف بسیاری از شهرها که تجربه ابطال را گذراندند، شکل گرفت!
اما داستان به همین جا ختم نشد و از آغاز به کار شورای پنجم، حواشی پیش از انتخابات به بعد از آن نیز سرایت کرد؛ داستان کمیسیون های گزینشی از پیش  تعیین شده، در واقع مهندسی مدیریت شورایی را هدف گذاری کرد.
ظاهر امر نشان می داد که در منطق برخی از اعضای شورای شهر، منافع بر مصالح الویت دارد چرا که حتی در تعیین روسای کمیسیون ها نیز سیاسی کاری های بسیاری را شاهد بوده ایم در بعضی از مواردجای پای برهی از معاونان شهرداری در این مهم مشهود بوده است.
 براستی در ادامه این سریال، دخالت در انتخابات هیئت رییسه  و یا خرید و فروش آراء چه اهدافی را پشت پرده دنبال می کند؟ آیا افراد رده بالاتر هم به مهندسی این انتخابات پرداخته اند؟
چه اتفاقی رخ می دهد که اسفندیار عشوری عضو منتقد شورا و علیجان علیجان شمشیربند در سخنان خود اینگونه به روند انتخابات هیئت رییسه اعتراض کرده اند. به طوری که عشوری خطاب به رئیس شورای شهر به اقدامات متعدد غیرقانونی اش در یکسال گذشته اشاره می کند  و پرونده بوستان ولایت و پروژه سکوتپه را پیش می کشد...
اما باید به ایت مهم اشاره شود که افکار عمومی مدتهاست به دنبال چرایی عدم اجرای قانون ماده 78 شوراها هستند و اینکه آیا عدم حضور شهردار در جلسات، کم توجهی وی به اعضای شوراست و یا به خاطر دلایل دیگری است که معاونان و مشاورین را به این جلسات می فرستند؟ حال دیگر باید پذیرفت که در این خصوص قانون از سوی شهردار رعایت نشده چون در روز انتخابات هیئت رییسه  اعتراضات عشوری و شمشیربند را نمی توان موضع گیری سیاسی و جناحی قلمداد نمود.
سوال چالشی اسفندیار عشوری برای دو کاندید ریاست شورا بیش از آنکه چالش به حساب آید توان سنجی مدیریتی قلمداد می شود.
وی از دو کاندیدای ریاست شورای شهر پرسید که در صورت انتخاب به عنوان رییس شورا ضمانت لازم را برای اجرای دقیق ماده 78 قانون شوراها می دهند؟ 
اما بعد از این انتخاب شاهد واکنش شدید شمشیربند بودیم که گفت: به مسعود مدینه بابت پیروزی در انتخابات ریاست شورا شهر تبریک می گویم هرچند که  به هر شیوه ای که خودشان دوست داشتند جمع آوری آرا نمودند.
با نگاهی به این موضع گیری شمشمیربند و ادعای عشوری مشخص می شود، مباحثی در مدیریت شورای شهر مطرح است که باید مورد رسیدگی دستگاه های نظارتی فرادستی و سازمان بازرسی قرار بگیرد چرا که وقتی اعضای شورای شهر در پذیرش پاسخ یکدیگر به جمع بندی قانونی نمی رسند بی شک مسائل پشت پرده ی بسیاری است که باید موشکافی و برای مردم روشن شود.
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :