تازه ها

جمعه 5 مرداد 1397-23:21 کد خبر:37162

واکاوی کج سلیقگی مسئولان در برگزاری یادواره شهدای دودانگه ساری

انعکاس شمال- مردم روستای پرا، افکار عمومی و این رسانه به واسطه مدعی العموم بودن موضوع، از مسئول و یا مسئولان برگزاری این مراسم سوأل دارند که چرا در این مراسم نام و یادی از آزادگان، جانبازان و نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و سایر بزرگان روستای پرا و یا منصوبینی به این روستا تقدیر و حتی نامی برده نشد ؟!


 مناسبات فرهنگی در یادواره شهدای منطقه دودانگه شهرستان ساری رعایت نشد که نقطه عطف آن کم لطفی مسئولین برگزاری مراسم به خانواده های شهدا در روستای پرا بوده است.

 

به گزارش انعکاس شمال، این مراسم در حالی برگزار شد که شهدای منتصب به این روستا در تفکرات سبک سرانه متولیان برگزاری به فراموش سپرده شده بودند.

 

این گزارش در تصدیق گفته هایش اشاره به این موضوع دارد که شهیدانی همچون شیداله دامادی و رحمت اله قلی زاده منصوب به پرا بوده اند و حتی برای شهدای این روستای شهید پرور یک ایستگاه صلواتی به پاس تکریم برپا نشد...

 

هرچند در نزد مردم مومن کشورمان شهدای والامقام همگی به یک اندازه دارای ارج و قرب هستند و نمی توان در بین آنها مرتبه بالا و پائین قائل بود اما اینکه مسئولان این یادواره تعمداً جایگاه پرا را در این مراسم از قلم انداختند، جای بسی تأسف دارد.

 

مردم روستای پرا، افکار عمومی و این رسانه به واسطه مدعی العموم بودن موضوع، از مسئول و یا مسئولان برگزاری این مراسم سوأل دارند که چرا در این مراسم نام و یادی از آزادگان، جانبازان و نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و سایر بزرگان روستای پرا و یا منصوبینی به این روستا تقدیر و حتی نامی برده نشد ؟!

 

این رسانه برای تقویت حافظه ضعیف آقایان که امیدواریم کج سلیقگی شان سهوی بوده باشد متذکر می شود که در پرا آزادگانی همچون لطفعلی فلاح و اکبر فلاح حضور دارند که هر کدام سابقه سه سال اسارت در سوابق رزمندگی شان دیده می شود و جانبازانی چون ناصر ضامنی، احمد عباسنژاد، اکبرفلاح، بهرام یزدانی و بسیاری دیگر از رزمندگان که به دلیل محدودیت فضای نوشتار، از بردن نام همه آنها معذور و پوزش می طلبیم، بزرگان این روستا هستند در کنار ورزشکارانی چون قربانعلی فلاح که در همه سطوح کشور در مستعطیل سبز چهره های شناخته شده این منطقه به شمار می روند و می توان تنها برای این روستا مراسم گرامیداشت تجلیل از بزرگان را برگزار کرد بنابراین منطق فراموش سهوی متولیان برگزاری مراسم یادواره شهدای دودانگه را نمی تواند بپذیرد.

 

ساری و مردمانش هیچگاه خاطرات خدمات مرحوم عزت اله دامادی شهردار اسبق این شهر که در جایگاه ریاست کمیته انقلاب اسلامی، در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز یکی از فرماندهان تأثیر گذار در دفاع از خاک وطن بوده را فراموش نخواهند کرد که همزمان در دو جبهه به مردم خدمت می کرد و حتی خدمات ارزشمندش در مجلس شوری اسلامی، دستاوردهای شایانی را برای مردم ساری داشته است و از محبوبترین مدیران دوران خود به حساب می آمد ، یادمان نرود که وی نیز به واسطه والده ی بزرگوارش منصوب به پرا بوده است و فرزند خلف ش مهندس محمد دامادی در جایگاه نمایندگی شورای شهر ساری و اینک خانه ملت، به مردم خدمت کرده و این مسیر در برهه کنونی نیز ادامه دارد، آیا این همه شاخصه فردی برای تجلیل از بزرگان پرا در نزد متولیان برگزاری یادواره کفایت موضوع نمی کرد؟!

 

دکتر اسماعیل یزدانی پرایی که جزو برترین ریاضی دانان خاور میانه و یا مجید قربانی استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر کشور و حتی محمد ابراهیمی مدیر عامل صندوق تعاون روستایی و عشایری مازندران نیز می توانستند در زمره تجلیل شدگان این یادواره قرار بگیرند که آنها نیز مورد کم لطفی محض مسئولان امر قرار گرفتند...

 

این رسانه به نقل از نظر سنجی صورت گرفته از دیدگاه مردم منطقه، به این نتیجه رسیده که ناکارآمدی مسئولان برگزاری یادواره و بی توجهی به بزرگان پرا را تنها باید از دو منظر سیاسی کاری و یا عدم هرگونه نسبت فامیلی نامبردگان با مسئولان برگزاری مورد پیگیری اجتماعی قرار داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :