تازه ها

پنجشنبه 28 تير 1397-10:15 کد خبر:37145

استاندار مازندران:

مسؤولی حق ندارد مردم را در ادارات سرگردان کند

انعکاس شمال - استاندار مازندران با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی اداری حق ندارد مردم را در راهروها، اتاق‌ها و طبقات ادارات سرگردان کند، گفت: وظیفه ما مدیران مراقبت از مردم و سرمایه‌های آنان و نیز پاسخ به هنگام به مردم است.


به گزارش انعکاس شمال، محمد اسلامی در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت که به میزبانی چالوس در سالن معاونت سازمان جنگل‌های کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مسئله‌ای که به مازندران بیش از هر چیزی آسیب زد، واگرایی است و توسعه پایدار هدف مشترک همه ما است.

 

وی با بیان اینکه از ظرفیت فکری مردم و نخبگان کمک بگیریم و برای تحقق یک برنامه توسعه‌ای مدون گام برداریم، افزود: برای دغدغه‌های جامعه برنامه‌ریزی کنیم، چرا که دیدن و شنیدن از مردم باید منجر به گره‌گشایی بیش از آنچه در گذشته بوده است مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه ارتباط مستمر با رسانه‌ها از سوی مدیران مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا رسانه‌ها دریچه دیدن مردم هستند، گفت: مسؤولی که دغدغه‌های مردم را در سامانه صامد می‌بیند یا می‌شنود حق ندارد شب به خانه برود و باید مشکل مردم را حل کند.

 

 

این مسؤول با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی اداری حق ندارد مردم را در راهروها، اتاق‌ها و طبقات ادارات سرگردان کند، افزود: باید یک میز خدمت باشد و همه جواب‌ها در آنجا ارائه و رسیدگی به امور مردم باید به شایستگی از سوی مدیران انجام شود.

 

اسلامی با بیان اینکه دشمن با حربه اقتصادی به دنبال آسیب‌زدن به کشور است و وظیفه ما مدیران مراقبت از مردم و سرمایه‌های آنان و نیز پاسخ به هنگام به مردم است تا توطئه‌های دشمن خنثی شود، تصریح کرد: مجوز کسب و کار در مازندران از ۵۷۰ روز را به ۵۸ روز کاهش دادیم.

 

وی با بیان اینکه ادارات غرب استان حق ندارند مردم را برای امور اداری به مرکز استان بفرستند و مشکلات رفت و آمد برای ایجاد شود بلکه خودشان باید پاسخگوی مردم باشند و به درخواست آنها رسیدگی کنند، ادامه داد: فرایندهای کاغذ بازی در سطح ادارات استان کنار گذاشته شود.

 

استاندار مازندران در این زمینه متذکر شد: هیچ مدیری حق ندارد مردم را برای دریافت استعلامات به مرکز استان بفرستد و اگر چنین موضوعی مشاهده شود با مدیر آن اداره برخورد می‌شود.

 

این مسؤول با بیان اینکه طبق آمار مرکز ایران، نرخ بیکاری استان مازندران در سال ۹۵ به میزان ۱۱.۶ درصد بود که این رقم در سال ۹۶ به ۹.۶ دهم رسید و این یعنی روند کاهشی بیکاری در مازندران را نشان می‌دهد اشتغال روستایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: در سال گذشته ۸ هزار نفر در سطح مازندران در سامانه «کارا» ثبت‌نام کردند که طرح حدود هزار و ۴۰۰ طرح تصویب شده است.

 

اسلامی درباره جذب اعتبارات در این دو شهرستان اضافه کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار روستایی در کمیته‌های شهرستان مصوب شد که ۴۵۰ میلیارد تومان طرح‌های بزرگ ملی برای سامانه «کارا» ارسال شده است./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :