تازه ها

يکشنبه 24 تير 1397-11:25 کد خبر:37130

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران:

۱۲۰۰ زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام شدند

انهعکاس شمال  - مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران گفت: امسال هزار و ۲۰۰ زیارت اولی و افراد محروم به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و مشهد مقدس اعزام شدند.


به گزارش انعکاس شمال،محمد اسماعیل امامزاده در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: در این دهه فعالیت های آستان قدس رضوی در همه حوزه ها به اوج می رسد زیرا خدمات آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف متنوع است تا کام مردم در دهه کرامت با فرهنگ رضوی شیرین شود.

 

وی با اشاره به نامگذاری روزهای دهه کرامت، شعار امسال را خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) اعلام کرد و گفت: راه و رسم زندگی حضرت امام رضا (ع)، نوعدوستی و مهرورزی است و باید ترویج یابد.

 

امامزاده به ماموریت های دفاتر آستان قدس رضوی اشاره و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ رضوی در کشور و خدمت به زائران و محرومان در مناطق کشور از جمله اهداف این دفتر به شمار می رود.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۳۵ کانون خادم یاری به صورت تخصصی به فعالیت خدمت می پردازند گفت: از این تعداد ۱۶ کانون فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: هرکسی که خواهان خادمی بارگاه امام رضا (ع) است می توانند در کوتاهترین زمان ممکن این افتخار را کسب کنند و کسانیکه دارای تخصص های مختلف هستند می توانند در حوزه های مرتبط فعالیت کنند.

 

امامزاده، شناسایی و اعزام زیارت اولی ها برای تشرف به مشهد مقدس را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: سال قبل سه هزاز زیارت اولی از استان و در سال جاری نیز تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر از سفر اولی ها و محرومان به سفر مشهد مقدس اعزام شدند.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، فعالیت خادم یاری محلی را از دیگر فعالیت ها برشمرد و گفت: شناسایی محرومان و طبقه بندی نیازهای آنان از جمله اهداف است و خدمت رسانی لازم صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه آستان قدس یک نهاد غیردولتی است و تمامی دارایی آن معطوف به نذر یا وقف است گفت: اداره آستان قدس نیز بر اساس همت مردمی است و نیروی موظفی و حقوق بگیر نداریم./مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :