تازه ها

يکشنبه 17 تير 1397-17:29 کد خبر:37112

قصاص برای عامل قتل «سلاله»

انعکاس شمال - حکم اعدام عامل قتل سلاله کوچولو دختر 5 ساله اهل آقلای استان گلستان درشعبه اول دادگاه کیفری این استان صادر شد.


انعکاس شمال، سرویس حوادث:  حکم اعدام عامل قتل سلاله کوچولو دختر 5 ساله اهل آقلای استان گلستان درشعبه اول دادگاه کیفری این استان صادر شد.

ششم اردیبهشت سال 97 بود که خانواده سلاله، بعد از آنکه نتوانستند ردی از دختر بچه گم شده خود بیابند، مفقودی او را به پلیس گزارش دادند.

ماموران در جریان بررسی های انجام گرفته به یکی از اهالی روستا که فردی معتاد و سابقه دار است مظنون شده و او را بازداشت کردند.

این متهم در مراحل نخستین بازجویی ها منکر هر گونه اطلاعی از سرنوشت دختر بچه 5 ساله شد اما وقتی با ارائه دلایل غیر قابل انکار از سوی پلیس روبرو شد لب به اعتراف گشوده و راز هولناک ربودن سلاله را فاش ساخت.

با توجه به اعترافات این متهم پلیس به محل زندگی او رفته و جسد دختر بچه را در حالیکه داخل انباری یک خانه پیدا کردند.

بررسی پزشکی قانونی نشان می داد به این کودک تجاوز نشده است و در گزارش اولیه پزشکی قانونی علت مرگ این کودک، خفگی اعلام شده است.

قاتل در بازجویی ها اعلام کرده، برای درخواستی به منزل یکی از اقوام کودک مراجعه کرده بود اما با پاسخ منفی آن خانواده روبرو شد. هنگام خروج از خانه این افراد، با هدف انتقام از اهالی خانه این دختربچه را که از بستگان این خانواده بود ربود و پس از انتقال به انبار خانه یکی از روستاییان که در منزل نبودند، خفه کرد.

قاتل گفت که قصد دفن کردن جنازه در زمین های اطراف روستا را داشته ولی با اعلام بلندگوی مسجد روستا مبنی بر مفقودی کودک، از این تصمیم منصرف و جنازه را در انبار همان خانه ای که کودک را کشته بود رها کرد و از روستا خارج شد.

با توجه به این اعترافات بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب آق لا برای متهم قرار مجرمیت صادر و پرونده برای رسیدگی و صدور رای به دادگاه کیفری استان ارسال شد.

هادی هاشمیان  رئیس دادگستری استان گلستان در این باره گفت: بلافاصله بعد از قتل سلاله کیفرخواست صادر شد و بعد از تحقیقات و رسیدگی ها در کمتر از دو ماه حکم صادر شد.

وی افزود: متهم این پرونده به خاطر ارتکاب قتل به قصاص و به خاطر آدم ربایی به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: در صورت اعتراض نکردن طرفین به رای، حکم دادگاه به اجرای احکام می رود و در صورت اعتراض پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: بر اساس تحقیقات محلی انجام شده، قاتل سلاله، چند سال پیش نیز اقدام به کودک آزاری کرده بود، اما خانواده آن کودک شکایتی در مرجع قضایی ثبت نکرده بودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :