تازه ها

يکشنبه 17 تير 1397-17:27 کد خبر:37111

دستگیری رمال اینستاگرامی در مازندران


انعکاس شمال: رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با شیوه رمالی و دعانویسی در فضای مجازی از کابران کلاهبرداری می کرد خبر داد .

 سرهنگ "حسن محمد نژاد" در تشریح این خبر، گفت: امروزه بخش عمده‌ای از رمال‌ها، دعا نویس ها و کف‌بین‌ها با کوچ‌کردن به فضای ‌مجازی قربانیان خود را با راه‌اندازی سایت‌ها و پیج‌های مختلف در شبکه‌های ‌اجتماعی انتخاب می کنند .

رئیس پلیس فتا استان مازندران، افزود: رمال های مجازی به مدد تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، با همان ادعاهای واهی دنیای مجازی با طرح رابطه با اجنه و دنیای‌ موازی و ... در پیج‌های شبکه‌های ‌اجتماعی به کسب درآمد می‌پردازند.

سرهنگ محمدنژاد، تصریح کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان مبنی بر این که شخصی ناشناس در فضای اینستاگرام با ادعای دعا نویسی و رمالی 20 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرارگرفت .

وی، درادامه اظهار داشت: کارآگاهان پلیس فتا پس از هماهنگی با مرجع قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که یک زن بود شناسایی و دستگیر کردند .

محمدنژاد، افزود: متهم که انگيزه خود از اين عمل‌مجرمانه را کسب درآمد اعلام‌ کرده بود پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و تلاش برای شناسائي ساير قربانيان در دستور کار این پليس‌ قرار دارد .

رئیس پلیس فتا استان مازندران در ادامه با بیان اینکه رمالی از جرائم نوع کلاهبرداری است، گفت: رمالی سنتی و مجازی با هم فرقی ندارد و در هر دو حال متهم مرتکب انجام جرم شده‌است، از این‌رو هر کس فردی را با وعده واهی به موضوعی امیدوار و یا از امری واهی بترساند و از این طریق از او پول یا امکانات خاصی دریافت کند، مرتکب کلاهبرداری شده و مطابق قانون مجازات خواهد شد.

وی با اشاره به این که بسیاری از افرادی که سراغ رمالان می‌روند، حاضر به طرح شکایت نیستند، گفت: قربانیان حتی بعد از رسیدن به این باور که فریب خورده‌اند یا به این علت که مبلغ از دست داده ناچیز بوده است و موضوع قابل پیگیری قضایی نیست، از طرح شکایت خودداری کرده و همین مسئله باعث می‌شود تا رمالان همچنان به کار خود ادامه داده و از افراد بیشتری کلاهبرداری و کسب درآمد کنند.

رئیس پلیس‌فتا مازندران افزود: رمالان‌اینترنتی با درج مطالبی مانند حل مشکلات‌خانوادگی و زناشویی، مشکلات مالی، نوشتن دعا برای خوشبختی و پیشگویی‌آینده در کانال‌ها و گروه‌ها مختلف، با ترغیب مردم به گرفتن فال و دعانویسی، از آنها درخواست پول می‌کنند، اما هدف اصلی آنها کلاهبرداری است .

وی در خاتمه به هموطنان توصیه کرد:در صورت مواجهه با چنین مسائلی مراتب را به پلیس‌فتا به آدرسcyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، ثبت گزارش مردمی اطلاع‌دهند .

 

 

 

 

افزایش 31 درصدی کشف سرقت ها در استان مازندران

 جانشین فرمانده انتظامی استان از افزایش 31درصدی کشف انواع سرقت ها در استان طی 3 ماهه گذشته در حوزه کلانتری ها و پاسگاه های استان خبر داد .

 سرهنگ"حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر با اشاره به این که کلانتری ها و پاسگاه ها در خط مقدم ایجاد نظم و امنیت در جامعه قرار دارند، گفت: با تلاش های صورت گرفته و کیفی سازی ماموریت های کلانتری ها و پاسگاه ها شاهد تلاش های چشمگیری در ایجاد امنیت پایدار در حوزه های ماموریتی کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان بوده ایم .

وی از افزایش 31 درصدی کشف انواع سرقت در استان مازندران طی 3ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار داشت:

سرهنگ مفخمی با بیان این که در طی این مدت شاهد افزایش 3 برابری کشف مواد مخدر توسط ماموران پرتلاش کلانتری ها و پاسگاه های استان بوده ایم از اجرای 9 مرحه طرح انتظامی و کشف 393 کیلو و 46 گرم انواع مواد مخدر توسط کلانتری های استان خبر داد

مفخمی شهرستانی از تشکیل قرارگاه جهادی جلب در استان خبرداد و اذعان داشت: در اجرای این طرح شاهد افزایش 15 درصدی دستگیری ملجوبین و محکومان فراری و 28 درصدی سارقان بوده ایم .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران یکی دیگر از اهداف اجرای طرح های انتظامی در حوزه کلانتریها و پاسگاه ها را مقابله با عاملان افیونی و خرده فروشان مواد مخدر برشمرد و گفت: در سه ماهه اول امسال 2 هزارو 152 معتاد متجاهر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است .

 

وی در ادمه با اشاره به رویکرد ناجا از پلیس محوری به جامعه محوری گفت: این رویکرد سب شده تا نقش کلانتری ها و پاسگاه ها پررنگ تر از هر زمانی در جامعه جلوه کند .

مفخمی از تبیین این رویکرد در کلانترهای خبر داد و اظهار داشت: در 3 ماه گذشته بیش از 3800 نفر به دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی در کلانتری های استان با موضوعات مشاوره تحصیلی، خانوادگی، حقوقی و انتظامی مراجعه کردند که بیش از 80 درصد این مراجعات منجر به مصالحه شده است .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران درخاتمه با اشاره به این که مردم از مهمترین سرمایه های اجتماعی پلیس به شمار می روند از هم از شهروندان مازندرانی خواست: برای برقراری نظم و آرامش عمومی با پلیس همکاری کرده و همواره با رعایت نظم و مقررات اجتماعی و قانونی یاری گر پلیس در این عرصه باشند .

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :