تازه ها

يکشنبه 17 تير 1397-14:7 کد خبر:37105

طرح هادی در یک هزار و 200 روستای مازندران رنگ اجرایی گرفت

 انعکاس شمال - مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت که طرح هادی در یکهزار و 200 روستای بالای 20 خانوار این استان عملیاتی شد.


به گزارش انعکاس شمال،محمد خانی نوذری افزود : به طور میانگین طرح هادی در30 درصد از روستاهای این خطه شمال کشور تکمیل شد ومابقی دردست اجرا قرار دارد.

وی اضافه کرد:هم اکنون طرح هادی در روستاهای مازندران به نسبت میانگین کشوری حدود 5 درصد عقب تراست و تلاش می شود با مساعدت دولت درسال جاری این عقب ماندگی ها جبران شود.

وی تعداد روستاهای بالای 20 خانوار مازندران را 2 هزار و475 روستا اعلام کرد که 90درصداز ساکنان حدود یک میلیون و 400 هزار نفری روستاهای استان دراین مناطق سکونت دارند.

*** بودجه 830 میلیاردریالی هادی روستایی در سال 96

به گفته وی در سال گذشته 830 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای مازندران از محل کمک دولت و مشارکت های مردمی هزینه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اظهارداشت : درسال گذشته دولت برای آسفالت معابر داخل روستاهای این استان قیر رایگان به ارزش 320 میلیارد ریال اختصاص داد.

خانی پیش بینی کرد تا در سال جاری اعتبار اجرای طرح هادی روستایی در مازندران نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نداشته باشد.

وی هزینه اجرای طرح هادی در روستاها را که شامل جدول بندی، آسفالت، جابجایی تیر برق، آزاد سازی معابر،ساخت مهد کودک و پارک است را به طور میانگین در هر کیلومتر 7 میلیارد ریال اعلام کرد.

*** طرح هادی 400 روستا در فهرست بازنگری

وی اضافه کرد که طرح هادی روستاها هر 10 سال به دلیل رشد جمعیتی مورد بازنگری قرار می گیرد و در شرایط فعلی فهرست 400 روستا برای بازنگری ارایه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اظهارداشت : در سال گذشته طرح هادی 150 روستا بازنگری و عملیاتی شد و پیش بینی می شود در سال جاری بازنگری طرح 200 روستا در فاز اجرایی قرار گیرد.

وی مشارکت مردمی را مهمترین ملاک برای تسریع و یا تاخیر در اجرای طرح هادی روستاییان اعلام کرده است.

مازندران 3 هزار روستا دارد که 47 درصد از جمعیت 3 میلیون و 283 هزار نفری استان در این مناطق سکونت دارند./ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :