تازه ها

يکشنبه 10 تير 1397-12:29 کد خبر:37089

بازید اعضای انجمن مهرورزان زمین پاک از تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری


اعضای انجمن مهرورزان زمین پاک ساری از روند فعالیت تصفیه خانه فاضلاب در شهر ساری بازدید کردند.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری فاضلاب شهری آبفای مازندران در حاشیه این دیدار با بیان اینکه آب شربی که مورد استفاده قرار می گیرد، تبدیل به فاضلاب می شود، گفت: میزان مصرف آبی که مشترکین استفاده می کنند در مقایسه با میانگین دنیا، بسیار بالاست.

مهندس وریجی،  با اشاره به فعالیت 6 تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان مازندران افزود: در 6 شهر دیگر نیز تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث است.

وی، با بیان اینکه در استان مازندران 70 هزار متر مکعب فاضلاب در روز تصفیه می شود، تصریح کرد: 22 تا 25 درصد مردم شهر ساری تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب هستند که به طور میانگین 18 هزار متر مکعب در روز فاضلاب های تولیدی را تصفیه می کند.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفای مازندران، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته فاضلاب تصفیه شده به چرخه صنعت، طبیعت، کشاورزی و فضاهای سبز باز می گردد.

مهندس وریجی، ضمن  تاکید بر اینکه فاضلابهایی که وارد چاه های جذبی می شوند به مرور زمان خطر آلودگی منابع آبی زیرزمینی را افزایش می دهند، افزود: جمع آوری و تصفیه فاضلابها مانع آلودگی منابع آبی می شوند.

وی، با بیان اینکه پساب و کیک لجن دو محصول تصفیه خانه فاضلاب ساری است که در آبیاری اراضی کشاورزی، صنعت و گسترش فضاهای سبز کاربرد موثری داشته باشد ادامه داد: در کنار تصفیه خانه ها می توان واحدهای تولیدی  ازجمله پرورش گلها و درختهای تزئینی ایجاد نمود.

مهندس وریجی، ضمن تاکید بر تغییر نگرش و دیدگاه مردم نسبت به پساب و کیک لجن گفت: انجمن های مردم نهاد و اصحاب رسانه می توانند این تغییر را ایجاد نمایند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :