تازه ها

چهارشنبه 2 خرداد 1397-14:22 کد خبر:35926

اشتباه عوامل بیمارستانی در مرگ بیمار ساروی تایید شد

 انعکاس شمال - پزشکی قانونی مازندران عوامل بیمارستانی را در مرگ بانوی 44 ساله ساروی که فروردین ماه سال جاری در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر بر اثر تزریق خون نامتجانس جان باخت ، مقصر شناخت.


به گزارش انعکاس شمال، پرونده مرگ این بیمار بزودی در کمیسیون پزشکی برای تعیین دقیق تر مقصر بررسی می شود.

بانوی 44 ساله ای ساروی اواخر فروردین ماه سال جاری برای جراحی فیوژن ستوان فقرات به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ساری مراجعه کرد ، اما پس از پایان موفقیت آمیز جراحی به دلیل آنچه که تزریق خون اشتباه ( نامتجانس با گروه خونی) اعلام شد، جان باخت.

فیوژن یا خشک کردن مهره ها در ستون فقرات به معنی اتصال مهره ها به هم است. در این نوع از عمل جراحی ممکن است دو و یا چند مهره به هم متصل شوند.

هدف از این عمل جراحی از بین بردن درد ، ناپایداری و یا دیگر علائم بیماری به وسیله از بین بردن حرکت بین مهره هاست.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که پرونده مرگ این بیمار از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری به کمیسیون پزشکی ارسال می شود تا پس از بررسی ، مشخص شود اشتباه در کدام بخش ( بخش خون آزمایشگاه، پزشک و یا پرستار) رخ داده است .

دکتر علی عباسی علت بروز این اشتباه را ناشی از بستری شدن دو بیمار هم نام در یک اتاق اعلام کرد که با تزریق خون نامتجانس مرگ یکی از این بیماران رقم خورد.

وی گفت که این اشتباه نابخشودنی برای مراکز درمانی است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که چنین اتفاقی در هیچ بیمارستانی رخ ندهد.

او اضافه کرد : طبق روال قانونی ، مدعی العموم پرونده کمیسیون پزشکی را به پزشکی قانونی و یا سازمان نظام پزشکی برای یافتن مقصر اصلی ( پزشک، پرستار و یا بخش خون آزمایشگاه) واگذارمی کند.

در سال گذشته نیز دو مورد مرگ مشکوک بیمار در این مرکز آموزشی و پزشکی در ساری رخ داد که هیچ اطلاعی از سرنوشت این دو پرونده در دست نیست.

براساس آمار در سال به طور میانگین 250 هزار بیمار در 23 بیمارستان دولتی مازندران بستری می شوند.

دولت در سال گذشته افزون بر 10 هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران مازنی اعتبار اختصاص داده است./ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :