تازه ها

سه شنبه 1 خرداد 1397-13:52 کد خبر:35916

احمد امیر سلیمانی شهردار آمل مطرح کرد:

کم بودن فضای کتابخانه عمومی آمل برای مراجعین

انعکاس شمال - احمد امیر سلیمانی در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان آمل با اشاره به اینکه فضای کتابخانه عمومی آمل برای مراجعین بسیار کم است گفت: شهرداری آمل برای ساخت کتابخانه مرکزی اعلام آمادگی می کند و حتی تاکنون چندین زمین برای ساخت شناسایی گردید.


انعکاس شمال، آمل  احمد امیر سلیمانی شهردار آمل در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان با اشاره به اینکه شهرداری هم درگذشته توانسته است در قبال پرداخت نیم درصد مبلغ قابل توجهی را واریز کند گفت: امیدواریم  تا چند ماه آینده کلیه مطالبات به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان آمل واریز شود.

وی با اشاره به اینکه فضای کتابخانه عمومی آمل برای مراجعین بسیار کم است خاطرنشان کرد: شهرداری آمل برای ساخت کتابخانه مرکزی اعلام آمادگی می کند و حتی تاکنون چندین زمین برای ساخت شناسایی گردید.

 شهردارآمل اشاره کرد: بهترین مکان برای دسترسی مراجعین به کتابخانه عمومی در زمینی در پارک دهکده طلائی برای ساخت درنظر گرفته شده است.

سید جعفر رسولی فرماندار ویژه آمل در این جلسه با بیان اینکه به علت حجم گسترده مراجعین فضای کتابخانه کم داریم گفت: فضای کتابخانه عمومی شهر آمل به تناسب استقبال مراجعین بسیار کم است.

 وی با تاکید بر اینکه کتابخوانی بسیار مهم است افزود: متاسفانه به جهت نداشتن فضای مطالعه، مراجعین در پله های کتابخانه های عمومی شهر برای مطالعه استفاده می نمایند.

 فرماندار ویژه آمل با انتقاد از ساخت کتابخانه در گذشته که قابل دسترسی برای مراجعین نمی باشد عنوان داشت: به علت عدم کارشناسی و براساس اولویت، کتابخانه های ساخته شده حتی به اندازه انگشتان دست مراجعه کننده ندارد.

 رسولی ادامه داد: متاسفانه برای ساخت کتابخانه مرکزی چندسال است هنوز نتوانستیم زمین مناسبی را به منظور ساخت فراهم کنیم.

 در ادامه حسینی رییس کتابخانه های عمومی شهرستان آمل با اشاره به اینکه 99 درصد مراجعین به کتابخانه دانش آموزان هستند گفت: انتظار داریم که آموزش و پرورش برای حل مشکل مراجعین به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه قدمت ساخت کتابخانه عمومی شهرستان آمل به 50 سال طول می کشد ادامه داد: متاسفانه به جهت قدیمی بودن ساختمان، سالیانه هزینه های هنگفتی برای تعمیرات انجام می دهیم.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان آمل اشاره کرد: تاکنون برای تعمیرات کتابخانه عمومی 210میلیون تومان هزینه شد.

 حسینی با اشاره به اینکه حجم مراجعین به کتابخانه های عمومی شهرستان زیاد است گفت: متاسفانه به جهت کمبود مکان، مراجعین ساعتها باید در نوبت بایستند تا جا خالی شود و بتوانند استفاده کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :