تازه ها

شنبه 29 ارديبهشت 1397-12:42 کد خبر:35904

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

اجرای آبیاری کم فشار در مزارع مازندران

انعکاس شمال  -  معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح آبیاری کم‌فشار برای اولین بار در اراضی و مزارع استان در دست اجرا است.


به گزارش انعکاس شمال، عزیزاله شهیدی فر در جلسه ارتقای بهره‌وری از آب، خاک و دانش‌بنیان کردن تولیدات کشاورزی به استفاده از دانش و فناوری در بخش کشاورزی گفت: نیروی کار، سرمایه و زمین سه ابزار اصلی تولید به شمار می‌روند.

 

وی افزود: در نیروی کار، ماشین حرف اول را می‌زند و امروز استفاده از تکنولوژی مهم‌ترین محور و ابزار تولید محسوب می‌شود و باید برای افزایش بهره‌وری نهادهای کشاورزی، آب و تولید از تکنولژی بیشتر استفاده کرد و ما وظیفه‌ داریم تکنولوژی را برای ارتقای تولیدات استفاده کنیم و از رهیافت های دانش‌بنیان حمایت کنیم.

 

وی گفت: هر جا از دانش و فناوری روز استفاده کردیم در بخش کشاورزی شاهد موفقیت بودیم و علیرغم اینکه در زمینهٔ کاشت، داشت و برداشت از تکنولوژی مدرن استفاده می‌کنیم اما هنوز کاربردی نشده است.

 

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه امروزه از تراکتورهای تخصصی اراضی کشاورزی بهره‌گیری می‌شود گفت: در زمینهٔ کشاورزی سه پروژه بزرگ ازجمله خط اعتباری مکانیزاسیون در دست اجرا است و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان ظرف سه چهار سال اخیر در این بخش جذب‌شده و امسال نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش گذاشته‌شده است.

 

شهیدی فر یادآور شد: تسهیلات مکانیزاسیون با سود اندک به متقاضیان داده می‌شود و بانک‌ها نیز همکاری خوبی دارند.

 

معاون جهاد کشاورزی مازندران، آبیاری تحت‌فشار را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و گفت: در این بخش ۸۵ درصد اعتبارات بلاعوض به متقاضیان داده می‌شود و آبیاری کم‌فشار نیز در دستور کار است و در آبیاری کم‌فشار انتقال آب به‌وسیله خطوط لوله صورت می‌گیرد و در آبیاری اراضی کشاورزی و زراعی اهمیت زیادی دارد./مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :