تازه ها

پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397-12:6 کد خبر:35898

اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به مناسبت ماه رمضان برگزارمی کند:

هرکتابخانه میزبان یک سوره

انعکاس شمال - مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی در ماه مبارک رمضان را قرآن محور معرفی کرد و از طرح ویژه ای برای ماه نزول قرآن خبر داد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماهی برای انس با قرآن کریم است، اظهار داشت: در این ضیافت الهی طرح ویژه ای در کتابخانه های عمومی مازندران اجرا خواهد شد که طی آن در محافلی که کتابداران تدارک می بینند، قرائت قرآن و ترجمه و تفسیر آیات بر اساس کتب تفسیری معتبر برای اعضای علاقمند بیان شود.

وی افزود: در این طرح، هر یک از 114 کتابخانه عمومی مازندران، به نام یکی از 114 سوره قرآن کریم نامگذاری می شوند و همه فعالیت های فرهنگی در ماه مبارک، پیرامون آن سوره خواهد بود.

 

ولیپور با اشاره به آخرین فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی که بهترین کتاب را کتابی توصیف کردند که انسان را به سمت خداوند و ارزش های والا و انقلابی هدایت کند، گفت: قرآن کتاب سعادت است و شکی نیست که مصداق کامل سخنان رهبر معظم انقلاب، این کتاب آسمانی است؛ لذا در ماه مبارک رمضان تلاش خواهیم کرد کتاب های مرتبط با آموزه های قرآن را به مخاطبین خود معرفی کنیم تا درک بهتری از آیات قرآن بدست آورند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بیان داشت: کتابخوانی باید دغدغه اصلی فرهنگی مردم باشد و در کتابخانه های عمومی در تلاش هستیم تا شیوه های ناب را برای جاری ساختن مطالعه مفید در جامعه بکار بندیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :