تازه ها

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397-10:29 کد خبر:35887

مدیرعامل بیمه سلامت ایران:

۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

انعکاس شمال - مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.


به گزارش انعکاس شمال،طاهر موهبتی،مدیرعامل بیمه سلامت ایران در نشست با اصحاب رسانه در ساری با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند  گفت: شمار افراد تحت پوشش در استان مازندران  بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر  است که  از مجموع جمعیت تحت پوشش کشور بیش از ۳۴ میلیون نفر و در استان مازندران بیش از ۸۰۰ هزار نفر رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

موهبتی در ادامه گفت: افرادی که توان مالی برای پرداخت بیمه را ندارند تحت پوشش بیمه رایگان هستند که 34 میلیون نفر در کشور و در مازندران  800 هزار نفر بیمه رایگان قرار دارند.

 

وی سرانه درمان بیمه سلامت را ۴۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که بخش عمده‌ای از افراد تحت پوشش برای درمان به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

 

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با عنوان اینکه باید اندازه درآمد هزینه کنیم گفت: امیدواریم در سال جاری شیب کسری درآمدی کاهش قابل‌توجهی داشته باشد و این امر مستلزم مدیریت هزینه است.

 

وی با اشاره به اینکه سرانه درمان بیمه سلامت را ۴۴ هزار تومان است،اظهار داشت: این در حالی است که بخش عمده‌ای از افراد تحت پوشش برای درمان به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

 

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برنامه سازمان این است  محرومان واقعی شناسایی شوند،گفت: 63 هزار نفر در کشور و  چهار هزار و ۱۱۲ نفر  در مازندران بیمار خاص وجود دارند و سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه می‌شود.

 

وی ادامه داد: طبق بررسی تا پایان سال 96 حدود 10 هزار و 800 میلیارد تومان کسری داشته باشیم اما حداقل هزار و 200 میلیارد تومان کمتر خواهد بود و امسال شیب کسری کاهش قابل توجه می‌یابد.

 

موهبتی  با بیان اینکه بیشترین هزینه بیماران خاص  ۴۵۰ میلیارد تومان و مربوط به بیماران دیالیزی است،گفت: تمام آزمایش‌های بیماران خاص به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی به داروخانه‌های دولتی تا پایان مرداد ماه سال قبل انجام‌شده است گفت: طبق مصوبه باید ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه سلامت در سال تخصیص یابد اما رقم جذب‌شده کمتر است./ایلنا

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :