تازه ها

دوشنبه 24 ارديبهشت 1397-12:59 کد خبر:35885

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:

استانی شدن اعتبارات به نفع آموزش و پرورش نبود

انعکاس شمال - نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با اشاره به ملی شدن اعتبارات آموزش و پرورش گفت: استانی شدن اعتبارات باتوجه به شرایط به نفع این نهاد نبوده است و باتوجه به تلاش فراوان اعتبارات آموزش و پرورش ملی شد که این مهم به نفع این نهاد است.


به گزارش انعکاس شمال، علی‌محمد شاعری در جلسه مدیران مدارس و آیین تجلیل از معلمان نمونه بهشهر اظهار کرد: آموزش و پرورش عامل رسیدن به موفقیت و توسعه برای آن ملتی است که به دنبال دستیابی به آرمان‌ها و خواهان رسیدن به پیشرفت و توسعه است.

 

وی با بیان اینکه میزان دستیابی به آرمان‌ها و توسعه به کیفیت آموزش و پرورش آن کشور همبستگی جدی دارد، افزود: این بدان معنا نیست که آموزش و پرورش تنها نهاد حل مشکلات کشور و عامل اصلی موفقیت ملت‌هاست، آن چیزی که اثبات شده این است که اگر آموزش و پرورش در کشوری پیشرفته باشد آن جامعه رشد می‌یابد.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچه دانش، نگرش و مهارت دانش‌آموزان نسبت به محیط زندگی بهتر باشد جامعه رشد بهتری دارد و یقینا در صنعت و کشاورزی و روابط اجتماعی هم توسعه پیدا می‌کند.

 

این مسؤول با بیان اینکه انسان‌های فرهیخته و دانشمند در محیط آموزش و پرورش رشد و نمو می‌یابند، تصریح کرد: مدرسه و نهاد آموزشی محل یادگیری حل مشکلات و چالش‌های زندگی است.

 

شاعری با اشاره به اینکه سال گذشته سد گلورد با اعتبار 100 میلیارد تومان افتتاح شد، افزود: گذشتگان در طی 15 سال برای این سد تلاش کردند و ما آن را به پایان رساندیم اما مردم فهیم باید بدانند که این آب برای شرق مازندران است و بحث بهشهر و نکا و گلوگاه مطرح نیست چراکه همه ما بر اصل عدالت برادر و برابر هم هستیم.

 

وی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش محیطی است که مردم آموزش می‌بینند که درست آنالیز کنند و بهترین تصمیم را بگیرند ، اظهار کرد: در زیرزمین تقسیماتی وجود ندارد که بخواهیم مرز بهشهر یا گلوگاه و نکا را مشخص کنیم و سلول‌های جامعه (مردم) باید بدانند یک سفره مشترک است که با حفر چاه‌های متعدد آب منطقه خشک و آب شور مردم را نابود می‌کند.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا بدور از ادب و تربیت سیاسی است، افزود: اگر رئیس جمهور آمریکا خوب آموزش می‌دید و درست تربیت می‌شد دنیا اینگونه متلاشی نمی‌شد.

 

این مسؤول تصریح کرد: برای مبارزه با ظلم، عقب‌ماندگی، بی‌عدالتی‌ و ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین رسیدن به آرمان‌ها و توسعه باید سیستم آموزشی بهبود بخشد.

 

شاعری گفت: بودجه‌ای که در مجلس برای آموزش و پرورش در سال 1397 در نظر گرفته شده است حدود 35 هزار میلیارد تومان بوده است که ما برای حفظ شان و منزلت معلمان حدود 6 هزار میلیارد تومان ما به آن اضافه شد.

 

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که مجلس در حوزه آموزش و پرورش انجام داده است  بحث رایگان کردن مصرف آب، برق و گاز در مدارسی که الگوی مصرف را به درستی انجام دادند.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعیین و تکلیف 35 هزار حق التدریس در سطح کشور از دیگر اقدامات مجلس در حوزه آموزش و پرورش است.

 

این مسؤول با اشاره به ملی شدن اعتبارات آموزش و پرورش بیان کرد: استانی شدن اعتبارات باتوجه به شرایط به نفع این نهاد نبوده است و با توجه به تلاش فراوان اعتبارات آموزش و پرورش ملی شد که این مهم به نفع این نهاد است.

 

شاعری در پایان از اختصاص یک میلیارد تومان برای تجهیز مدارس خبر داد و گفت: از این مقدار 200 میلیون تومان دریافت و 800 میلیون تومان باقی مانده در آینده نزدیک اخذ می‌شود./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :