تازه ها

شنبه 22 ارديبهشت 1397-20:13 کد خبر:35876

اعتماد نابجا


خانم "ح" به مرکز مشاوره آمد ناراحت و غمگین وقت مشاوره گرفت بعد از چند دقیقه به اتاق مشاوره راهنمایی شد وقتی پیش مشاور رفت با راهنمائی مشاور نشست و با شروع صحبت از سوی مشاور، گفت؛ یک روزصبح به دانشگاه وبعد ازاتمام کلاسم به محل کاررفتم ،غروب موقع رفتن به منزل داخل اتوبوس نشسته بودم، که خانمی آمد کنارم نشست .

 

مراجع ادامه داد : به محض این که درکنارم آرام گرفت، روبه من کرد و گفت؛ چقدر خسته ای و من بدون اینکه او را بشناسم یا حتی نگاهش کنم به او اعتماد کردم تمام اتفاق کاری آن روزم را برایش تعریف کردم .

 

او یک بسته به من داد درون بسته قرص هایی شبهه اسمارتیس بود به من توصیه کرد از آن مصرف کنم تا خستگی ام رفع شود، من هم بدون فکر و تامل از آن به اصطلاح اسمارتیس استفاده کردم احساس خوب، راحتی و سبکی کردم .

 

بعد شماره همراهش رو به من داد و گفت؛ هر وقت احساس نیاز کردی به من زنگ بزن، فردای آن روز، باز همان ساعت، خیلی احساس خستگی و نیاز کردم، بفکر آن خانم افتادم و بهش زنگ زدم . بعد از این که گوشی رو گرفت و من خواسته ام رو مطرح کردم، گفت شماره حساب میفرستم این... مبلغ را به ... این شماره کارت ارسال کن من آن بسته را برایت می فرستم.

 

این کارم حدود یک ماه ادامه یافت،تمام زندگی ام از روال عادی اش خارج شد بود، تا اینکه خانواده از رفتارم شاکی شدن دیگر اشتها به غذا نداشتم درست سر کلاس و سرکار به موقع حاضر نمی شدم، با خانواده ام با پزشک خانواده صحبت کردن ایشان یک سری آزمایشات کامل برایم نوشت آنها را انجام دادم .

 

 

 

با مشاهده نتایج آزمایشات متوجه منجلابی شدم که بدامش افتادم، قابل باور از سوی خانواده و خودم نبود آزمایش را دوباره تکرار کردم و متاسفانه بدون اینکه بدونم اعتیاد پیدا کرده بودم .و این سر انجام اعتماد نابجا بود .

 

نظریه کارشناس :

 

آسیبی که دراین کیس مورد نظر به وجود آمده بود، ناشی از اعتماد نابجا به افراد ناشناس و غریبه بود که باعث افتادن دردام اعتیاد و گرفتاریهای مختص به او شده است و نشان دهنده کمبود اعتماد بنفس این فرد می باشد که بعضی اوقات خوشبینی زیادی و همیشه نیمه پر لیوان را دیدن هم خوب نیست وممکن است خسارت جانی ،مالی و عاطفی جبران ناپذیری را به فرد وارد نماید، اگر همیشه واقع بین باشیم ، تعادل را در تفکر، تعامل و به طور کلی در زندگی رعایت شود با مشکلات کمتری مواجهه خواهد شد .

 

باید اعتماد بنفس را در افراد تقویت کرد، مهارت های زندگی را باید از دوران زندگی در فرزندانمان نهادینه کنیم تا قدرت نه گفتن را داشته باشیم.

 

تهیه و تنظیم : رقیه یوسفی گرجی- کارشناس مشاور مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :