تازه ها

شنبه 22 ارديبهشت 1397-20:11 کد خبر:35874

لحظات دلهره آور گرفتار شدن جویندگان گنج در زیر خروار ها خاک


عملیات 26 ساعته امدادگران برای رهایی حفاران غیرمجاز از زیر خروارها خاک با نجات یکی از آنها پایان یافت.

 

این حادثه هنگامی رخ داد که چند مرد به دنبال یافتن گنج در منطقه وشی شهرستان سوادکوه مازندران اقدام به حفاری کردند اما با فرو ریختن خاک در زیر خاک گرفتار آمدند.

 

ماجرای این حادثه طی تماس تلفنی از سوی یکی از افراد حاضر در محل حادثه به امدادگران هلال احمر اطلاع داده شد و تیمی از افراد این سازمان برای کمک خود را به محل حادثه رساندند.

 

وحید متانی رئیس جمعیت هلال‌ احمر سوادکوه در باره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت 19و30 دقیقه شب17 اردیبهشت 97 بود که به امداد‌گران پایگاه امدادی‌جوارم سوادکوه درباره رانش خاک و زیر‌آوار‌ماندن حفاران‌ غیر‌مجاز در منطقه وشی اطلاع‌رسانی‌شد.

 

 پنج نفر از امداد‌گران پایگاه امدادی جوارم به منطقه اعزام شدند و پس از ارزیابی موقعیت خواستار اعزام امداد‌گران امداد‌ کوهستان هلال‌احمر سوادکوه شدند.

 

فعالیت تخصصی امداد‌رسانی از ساعت 20و30 دقیقه آغاز‌شد و اورژانس 115 و شهرداری‌های شهر‌های اطراف هم در محل حادثه حاضر بودند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه ‌شمالی با اشاره به اینکه دو نفر با رانش خاک در زیر آوار باقی مانده بودند که فرد دارای علایم حیاتی در اولویت نجات قرار‌ گرفت.

 

این فردبا تلاش امداد‌گران از ساعت 20و30 دقیقه تا سه بامداد بدون صدمه حین فعالیت در موقعیت دشوار جغرافیایی و ریزش مداوم خاک و آب‌گرفتگی محل حادثه بیرون کشیده شد و برای انتقال به مراکز درمانی به اورژانس 115 تحویل‌ شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای خارج‌کردن جسد حفار دیگری که در‌جا فوت کرده‌ بود و علائم حیاتی نداشت تا ساعت 5و30 دقیقه بامداد روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت تلاش‌ شد که به دلیل تداوم ریزش خاک و نشت‌آب از دیواره‌های چاه که خطر ریزش و احتمال تلفات برای امداد‌گران وجود داشت و اگر 30 ثانیه این امداد‌گری ادامه پیدا می‌کرد شاهد صدمه به امداد‌گران بودیم، گفت: با پیگیری فرماندار و معاون فرماندار شهرستان سوادکوه هماهنگی لازم برای حضور معدن‌کاران البرز‌ مرکزی برای ایمن‌کاری فضا برای فعالیت امدادی انجام‌ شد و با تلاش امداد‌گران کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان سوادکوه و معدن‌کاران البرز‌ مرکزی از ساعت 15 عصر تا 22 شب  جسد حفار از محل حادثه منتقل‌ شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :