تازه ها

شنبه 8 ارديبهشت 1397-11:17 کد خبر:31843

مصرف برنج در مازندران 7 برابر میانگین کشوری است


به گزارش انعکاس شمال،محمدتقی صالح طبری در سخنرانی پیش از خطبه امروز نماز جمعه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: هفته سلامت فرصتی برای پرداختن به موضوعات مرتبط با بهداشت است.

وی با بیان اینکه امروز چهار مشکل عمده گریبان‌گیر سلامت جامعه است، افزود: بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و فشار خون بالا، بیماری‌های تنفسی ناشی از استعمال دخانیات از جمله بیماری‌هایی است که ریشه در رفتار ما دارد و ما با عدم رعایت اصول بهداشتی منجر به بروز آن می‌شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر بیان کرد: بروز این قبیل بیماری‌ها ریشه در عدم رعایت اصول تغذیه سالم،

این مسؤول با بیان اینکه مصرف برنج در مازندران هفت برابر معدل کشور است، تصریح کرد: امروزه مصرف برنج ، نان و مواد قندی در وعده غذایی مردم مازندران بسیار بالاست.

صالح‌طبری با اشاره به اینکه مصرف نان مردم مازندران 6 برابر مصرف کل کشور است، افزود: مصرف بالای برنج و نان از عوامل اصلی بروز بیماری بیماری‌های چون فشارخون بالا و دیابت است.

وی اظهار کرد: تحرک و نشاط کم در کنار مصرف بالای نان و برنج از دیگر مشکلات بشمار می‌آید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر با تاکید بر گرایش به تحرک و پیاده‌روی در هر گروه سنی، گفت: همه افراد حتی میانسالان باید در طول روز 20 دقیقه پیاده‌روی داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه آگاه سازی مردم از این مخاطرات از اصلی‌ترین وظایف شبکه بهداشت و درمان بشمار می‌آید، تصریح کرد: آگاه‌سازی مردم در مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها در این شهرستان در حال انجام است.

صالح‌طبری با اشاره به اینکه شبکه بهداشت و درمان چهار وظیفه عمده در حوزه سلامت برعهده دارد، افزود: ایجاد امکانات دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت است که این مهم در طی چهار سال اخیر در این شهرستان با موفقیت انجام شد.

وی از ساخت 10 خانه بهداشت در شهرستان خبر داد و گفت: 6 خانه بهداشت درمناطق هزارجریب  و چهار خانه بهداشت در مناطق پایین دست در طی چهار سال اخیر در حوزه سلامت ساخته شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر اظهار کرد: ساخت 6 درمانگاه جدید در ارزت، برما، غریب محله، خلیل‌شهر، خیابان شهیدمدنی و منطقه گلشهر از دیگر اقدامات ما در حوزه سلامت است.

این مسؤول گفت: در راستای سلامت کلی جامعه هماهنگی با ادارات در جهت خدمات‌دهی به مردم از دیگر وظایف ما بشمار می‌آید.

صالح‌طبری اظهار کرد: در سال 57 استان مازندران که گلستان فعلی در حوزه جغرافیایی مازندران بود، تنها 35 خانه بهداشت داشتیم اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی فقط در استان مازندران  هزار و 110 خانه بهداشت و 900 خانه بهداشت در گلستان داریم.

وی بابیان اینکه پروژه بیمارستان 217 تخت‌خوابی بالغ بر 80 میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: در سال 97 پروژه‌های خوبی در حوزه سلامت تعریف شده است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بیمارستان 217 تخت‌خوابی یکی از این پروژه‌هاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر گفت: مجتمع تخصصی و فوق تخصصی طوبا در خیابان قائم از دیگر پروژه‌ها در سال جاری است که بیش از 5 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این مکان هزینه می‌شود./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :