تازه ها

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397-12:41 کد خبر:31838

گسترش انجام بیمه بین کشاورزان مازندرانی با رویکرد جبران خسارت


به گزارش انعکاس شمال،دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه بیمه تضمین تولید برنج با تاکید بر اجرای بیمه گری تضمین تولید برنج از سوی کشاورزان در استان گفت: فرهنگ سازی انجام بیمه باید بین کشاورزان گسترش یابد و انجام بیمه کشاورزی در زمان بروز خسارت می‌تواند کمک حال کشاورزان باشد.

 

وی افزود: بر اساس شرایط اقلیمی از کشاورزان انتظار داریم که بیمه کشاورزی به ویژه برنج را به عنوان یک نیاز بپذیرند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی کمک می‌کند تا از خدمات حمایتی بخش کشاورزی بهره‌مند شوند و کشاورزان باید به عنوان یک عادت بپذیرند که هرساله محصولات کشاورزی خود را در بروز حوادث بیمه کنند.

 

حیدرپور افزود: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اندک است که باید این فرهنگ جدی‌تر بین کشاورزان اعمال شود.

 

شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه اگر پیش بینی کاهش بارندگی در سال زراعی جاری تحقق یابد در تابستان با کمبود منابع آبی مواجه می‌شویم.

 

وی به کشاورزان توصیه کرد: ازکشت دوباره برنج خودداری کنند تا هم شالیزار‌ها و هم خاک حفظ شود و نیز مشکل کم آبی بیشتر نشود و منابع آبی به سمت شوری و افت سطح ایستایی پیش نرود.

 

شهیدی فر با اشاره به پیش‌بینی کشت برنج در ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ درصد شالیزار‌ها نشاء شده است و به نظر می‌رسد تا اواخر اردیبهشت، نشاء شالیزار‌های استان پایان یابد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود:با توجه به اینکه شخم و شیار، آب تخت، خزانه گیری، و نشا کاری بیش از ۳۰ درصد مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهد، باید برای حوادثی مانند خشکسالی و کمبود آب آماده باشیم.

 

وی از کشاورزان خواست با توجه به هشدار‌های کارشناسان هواشناسی هرچه سریعتر برای شخم وشیار و آب تخت کردن مزارع اقدام کنند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال تاکنون قرارداد کشت سویا ۵۹۰ هکتار است، گفت: از این مقدار، ۴۸ هکتار آبی و ۵۴۲ هکتار دیم است.

 

شهیدی فر افزود: تاکنون ۹۴ هکتار از مزارع استان سویا کشت شد که همگی به صورت دیم است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ هزار کیلوگرم بذر برای کشت سویا مصرف شد، افزود: تاکنون ۲۳ هکتار از مزارع سویا مازندران تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ

کشاورزان بیمه تضمین تولید برنج را جدی بگیرند./باشگاه خبرنگاران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :