تازه ها

سه شنبه 28 فروردين 1397-17:59 کد خبر:31796

شهرداری که منتخبان شهر را به حساب نمی آورد

انعکاس شمال - حضور نیافتن شهردار و برخی از معاونان وی در جلسه شورای اسلامی موضوعی بود که باعث اعتراض شورائیان شد.


نخستین نشست اعضای شورای اسلامی شهر ساری با سخنان طوفانی دو تن از اعضای تیم پارلمان شهری برعلیه شهرداروعملکرد این مجموعه همراه بود.

انعکاس شمال، سرویس اجتماعی: حضور نیافتن شهردار و برخی از معاونان وی در جلسه شورای اسلامی موضوعی بود که باعث اعتراض شورائیان شد.

بنا بر این گزارش،علی اکبر زلیکانی  نائب رییس شورای اسلامی ساری ضمن اعتراض به عدم  حضور  شهردار و  برخی معاونانش به ویژه معاون شهرسازی گفت: مسئولان شهرداری، شورا را به حساب نمی آورند. به نظر می رسد شورا باید همانند دوره قبل با اینگونه عملکرد شهردار تنها به حرف زدن اکتفا کند بدون این که عملی در کار باشد.

 زلیکانی ضمن انتقاد به عدم دفاع از حقوق مردم خاطرنشان کرد: گلایه‌ای کردیم به خاطر از دست دادن پلاژ شهرداری ساری، تا این لحظه هیچ اقدام قضایی برای استیفای حقوق از دست رفته مردم انجام نشد. از این موضوع کوتاه نمی‌آیم و تا رسیدن به نتیجه، این سوال را مطرح می‌کنم. تا زمانی که هستم سکوت نمی‌کنم تا حق مردم ساری را برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه زمین صفرآباد ساری به مساحت یک هکتار فنس‌کشی و شخم زده شده است، گفت: سند این زمین به نام شهرداری ساری است و دهیاری روستای صفر‌آباد از آن بهره‌برداری می‌کند .این درحالیست که صدایی از شهرداری بلند نشد.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه بارها درباره اصلاح ساختار معیوب و فسادانگیز شهرداری ساری صحبت کردم، اظهارداشت: شهرداری مشغول به چه کاری است؛ همه حرف می‌زنیم و در مقام عمل، کاری نمی‌کنیم.

زلیکانی با اشاره به اینکه پروژه زباله‌سوز ساری امسال هم به بهره‌برداری نمی‌رسد، تصریح کرد: پروژه فاز دوم ملل که از ۳ سال قبل شروع شده اما اراده‌ای برای انجام کار وجود ندارد، در گذشته مشکل آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بود اما امروز که استاندار و دادستان قول همکاری داده‌اند دیگر مشکل کجاست که کار انجام نمی‌شود.

وی همچنین مدیران شهرداری را به نادیده گرفتن مصوبات این نهاد متهم کرد و گفت : علیرغم اینکه تصویب شد تهاتر باید از مجرای شورا عبورکند، این کار صورت نمی گیرد در حالی که 70 درصد اتفاقات مالی در شهرداری در 20 روزه آخر سال گذشته در قالب تهاتر انجام شد. با وجود اینکه تصویب شد شهرداری گزارش هفتگی به شورا ارائه دهد، شهرداری این کار را انجام نمی دهد.

نائب رییس شورا با ابراز اینکه به نظر می رسد اولویت های عوامل شهرداری با مردم و نمایندگانش فرق دارداظهار کرد: اگر شهرداری ساری خود را ملزم به قانون می‌داند الان بر چه مبنایی حرکت می‌کند در حالی که جزئیات بودجه هنوز تصویب نشده است. گویا بودجه تصویبی کاغذ پاره بوده است.

زلیکانی در ادامه با اشاره به درآمدهای شهرداری گفت: شهرداری به دنبال این نیست که جزئیات بودجه در شورا بررسی شود، در حالی که فقط کلیات بودجه در شورا تصویب شده است.بودجه شهرداری ساری با سازمان های تابعه آن برای سال جاری افزون بر 600 میلیارد تومان تعیین شده است.

 جای سئوال این جاست که شهرداری الان از کجا هزینه می کند و درآمدهایش برچه مبنایی است، در حالی که توجهی به کمیته تطبیق و شورا نمی شود .

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه از سازندگان پایتخت تشکر می‌کنم چراکه سریال خوبی بود و لهجه ما را نشان داد، گفت: کسانی که تصور می‌کنند این سریال در حال مسخره کردن زبان مازندرانی است موج‌سوار هستند و امیدوارم تولید سریال پایتخت با لوکیشن مازندران ادامه یابد.

*گلایه ازمیزبانی رایگان مسافران نوروزی

سعید نجاریان دیگر عضو شورا نسبت به میزبانی رایگان از مسافران نوروزی واکنش نشان داد و گفت : نباید این گردشگری به ضررمان باشد. ما نتوانستیم درآمدهای پایدار ایجاد کنیم و فقط هزینه داشته ایم.

نجاریان گفت : برپایی بازارچه در دیگر شهرها منبع درآمدی برای شهرداری‌هاست ، اما ما مکان بازارچه ها را رایگان در اختیار یک فرد قرار می‌دهیم که هزینه آن را از غرفه‌داران دریافت می‌کند و عایدی هم برای شهرداری ندارد. اگر شهرداری مکانی را رایگان در اختیار کسی قرار می‌دهد، حق ندارد مبالغ کلان از غرفه‌داران دریافت کند.

* مازندران نقطه هدف گردشگری نیست

اسفندیار عشوری در این جلسه با اشاره به اینکه آمار گردشگران از طریق ترددشمار خودروها است، اظهار کرد: به افراد عبوری نباید واژه گردشگر اطلاق کرد.

عضو شورای شهر ساری افزود: با وجود ویژگی‌های طبیعی، مازندران نقطه هدف گردشگری نیست.

وی با بیان اینکه بخش عمده ساحل ما در اختیار بخش‌های دولتی است و در دسترس گردشگران قرار ندارد، تصریح کرد: گردشگر واقعی باید از هتل استفاده کند و اسکان در مدارس و چادرهای مسافرتی را نمی‌توان گردشگر محسوب کرد.

عشوری با اشاره به اینکه گردشگری باید در اقتصاد مردم منطقه تاثیر داشته باشد که در ساری این گونه نیست، گفت: به ازای هر سه گردشگر باید یک شغل ایجاد شود در حالی که مازندران در صدر استان‌هایی قرار دارد که معضل بیکاری در آن مشهود است.

*مخالفت شورای شهر ساری با افزایش قیمت آب بها

مسعود مدینه در این نشست اظهار کرد: دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای زباله‌سوز در کل کشور اختصاص داد و سازمان همیاری متولی اختصاص این اعتبار به شهرداری‌ها است.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی در آینده نزدیک به پروژه اختصاص می‌یابد، افزود: قرار بر این شد فونداسیون تا خرداد تحویل پیمانکار چینی داده شده تا تجهیزات نصب شود، تا پاییز امسال کارهای ساختمانی این پروژه به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: نرخ آب بها باید به تصویب شورای شهر برسد و شورای شهر ساری با افزایش قیمت آب بها مخالفت کرد.

*عدم ارائه لایحه فرهنگی توسط شهرداری جای بسی گله دارد

کوروش یوسفی نیز ضمن گله مندی از عدم ارائه لایحه فرهنگی توسط شهرداری گفت: هنوز یک لایحه فرهنگی از شهرداری به شورا نیامده و انتظار داریم امسال این خلأ برطرف شود. شورا نباید از وظیفه نظارتی اش بگذرد. مارا بی خبر نگذارید آقایان.

وی ضمن اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبری گفت: طرح دوفوریتی الزام شهرداری برای تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ارائه کرد.هارش خبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :