تازه ها

پنجشنبه 24 اسفند 1396-11:30 کد خبر:30742

بدهی شهرداری کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان است

انعکاس شمال - نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بدهی شهرداری کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان است گفت: نابسامانی مالی در شهرداری ساری اصلاح می‌شود.


به گزارش انعکاس شمال،علی اکبر زلیکانی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بدهی واقعی شهرداری  ساری، کمتر از 300 میلیارد تومان بوده که اولویت نخست شهرداری تامین منابع جهت پرداخت بدهی‌ها بوده که خوشبختانه سرمایه‌های خوبی مانند پارک بانوان، بوستان ولایت، بوستان ملل در ساختار شهرداری افزوده شده است.

 

وی افزود: نابسمانی مالی در شهرداری ساری وجود دارد اما تلاش داریم با انتشار اوراق مشارکت به طلبکاران این مشکل را رفع و  دراین زمینه طرح جامع یکپارچه‌سازی سیستم شهری گام به گام در مرکز استان در حال اجرایی شدن است.

 

عضو شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: باید برای پیشگیری از درآمد کثیف حاصل از ساخت و ساز غیرمجاز و رسیدن به درآمد پایدار، حاکمیت باید وظایف مدیریت شهری را به درستی تعریف کند و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان از منابع شهرداری استفاده کرده و باید ببینیم در طرح آمایش سرزمینی نقش شهرداری‌ها کجا دیده شده است.

 

زلیکانی گفت: مازندران می‌تواند به عنوان یک تولید کننده، محصول بازارهای جهانی را تامین کند که شهرداری ساری باید به عنوان واسطه محصولات را خریداری و به بازار برساند که در این میان حق واقعی کشاورز پرداخت و نقش واسطه‌ها کمرنگ و یا حذف می‌شود.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: بودجه سال 96 شهرداری ساری صد در صد محقق شده و افزایش درآمد داشته که 50 میلیارد تومان افزوده و به 485 میلیارد تومان رسیده که با این افزایش پروژه‌های بوستان بانوان و بوستان ولایت با سرعت بالا به اتمام می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه ساری شهری تاریخی با قدمت بالااست، تصریح کرد: جاده ساری به قائم‌شهر پرترددترین محور بین شهری در کشور بوده که جاذبه‌های طبیعی و قرار گرفتن در مسیرمشهد الرضا به شهری پرجاذبه تبدیل شده که باید از این فضا جهت ایجاد درآمد استفاده کرد.

 

زلیکانی بیان کرد: ساری جز ده شهر کشور جهت بازآفرینی بافت فرسوده در کشور  انتخاب شده که شهرداری ساری مقدمات اولیه را مهیا کرده است و در بحث پروژه‌ها ی عمرانی، تمامی پروژه‌ها با پیوست فرهنگی و گردشگری در حال اجرایی شدن است.

 

وی ادامه داد: شهرداری ساری باید در سال97 به سمت دولت الکترونیک سوق یابد و سیستم یکپارچه شهرسازی را دستور کار قرار دهد./تسنیم

 

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :