تازه ها

پنجشنبه 17 اسفند 1396-12:10 کد خبر:30705

فاطمه سیفی

انتخابی برای بزرگی ساری


درایت و هوشمندی مدیری کاربلد باعث شد تا بعد از سالها شاهد یک رخداد بزرگ برای مردم ساری بعنوان مرکز استان مازندران باشیم.مهندس اسلامی نماینده عالی دولت در مازندران برای انتخاب مهمترین معاونت خود خیلی تامل بخرج داد. او در برهه ای از زمان که چشم های زیادی را به این انتخاب منتظر می دید، مسوولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری سرسبزتزین استان کشور را به فردی سپرد که درشایستگی اوهیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و حتی منتقدانش از او بعنوان فردی کاردان و کاربلد یاد می کنند. مدیری که اکنون با کوله باری از تجربه در رده های ملی و استانی قادر است در این پست حساس اتفاقات خوبی را برای مازندران رقم بزند. مازندرانی که در سال بعد بعنوان سال قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعا رخداد های هیجان انگیزی را به تجربه خواهد نشست. قطعا مهندس اسلامی نیز برای این انتخاب تمام این جوانب را مورد نظر قرار داده و برای تکمیل پازل مدیریتی اش از میان گزینه های مطرح بهترین را برگزیده است. قطعا این حق طبیعی مدیر ارشد استان است تا نیروهای مد نظر خود را برای پیشبرد برنامه هایش برگزیند.
انتخاب حاج مجید حسین زادگان برای این مسوولیت لبخندی از امید را بر لبان ساروی ها نشاند. مرکز نشینانی که مدت های طولانی علی رغم داشتن نیروهایی کارآمد در پازل مدیریتی استان سهمی نداشتند.
حالا بعد از معارفه وی بهانه تراشی هایی درباره این انتخاب از سوی برخی کسانی که منافع شخصی خود را در خطر می بینند آغاز شده است. آنان در تدارک طراحی پروژه تخریب فرزند ساری هستند. فرزندی که در دوران خدمت خود هیچگاه پا را از ادب و نزاکت فراتر نگذاشته و همیشه ایام برای ساختن و آبادانی پیش قدم بوده است. آنان با این طرح تلاش دارند تا برشیشه وحدت استان ترک وارد کنند. وحدتی که توصیه مقام معظم رهبری بوده و همواره براین مهم تاکید کرده اند. اما انگار هنوز بر افراد غافل از اهمیت این فرمایش مقتدای شیعیان جهان را درک نکرده اند.سنگ اندازان و تفرقه افکنان باید آگاه باشند که ساری امروز بیشتر از همیشه نیاز آرامش دارد.
ساری یکی از سیاست زده ترین مراکز استان های کشور است؛ شهرستانی که علیرغم رجال پروری اما همواره مدیران خود رادر جدال های سیاسی بلیعده است اتفاقی که  تبعاتش بیش از همه به چشم مردمی می رود که می توانند مرکز استانی نمونه باشند. اما این مهم تنها درمیان منتقدان و بهانه جویان در حد حرف و ادعا مانده است.
متأسفانه این دیدگاههای سخیف و جزیره ای باعث شده تا هرچه به ذهنمان رجوع می کنیم از آخرین مرتبه ای که یک ساروی مسئولیت کشوری و حتی استانی داشته سالهاست که می گذرد و اگر از مسئولیت علی اصغر یوسف نژاد به عنوان معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی که آن نیز به واسطه جایگاه نمایندگی اش بوده، بگذریم بعد از درگذشت مرحوم کردان، ساری مدیری در رده ملی به خود ندید و حتی ساروی ها طی سالهای اخیر در استانداری نیز جایگاه قابل ذکری نداشته اند.
نظر به آنچه گفته شد متأسفانه عمده دلایل عدم توفیق مدیران ساروی درمناصب ملی و حتی استانی را می تواند به دست اندازهای سیاسی تعمدی مرتبط دانست چرا که در برهه کنونی حضور مجید حسین زادگان مدیر برجسته و شاخص ساروی به عنوان معاون  سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، تب برخی رجال سیاسی و حتی مذهبی را به درجه 40 رسانده است.
افکار عمومی در ساری به خوبی آگاهند که بسیاری از مردم و حتی جریانات حاکم در ساری پیشتر برای حضور مدیران این شهر در جایگاههای مختلف چه کارها که نکردند و شاید اگر بحث سلسله مراتب شایسته سالاری و سوابق کاری دخیل بر موضوع نمی بود آنها به نتیجه خود رسیده بودند اما امروز که حسین زادگان با کوله باری از تجربه گرانسگ و سابقه ای درخشان در فرمانداری ساری و سایر مسئولیت ها، به درستی از سوی استاندار مازندران به این مسئولیت گمارده شده، برخی افراد و جریانات که از آنها انتظار ایجاد وحدت برای حمایت از این مدیر ساروی می رود، با تحریک گروههای مختلف سیاسی، بر طبل مخالفت با این انتصاب می کوبند.
ساری پیشتر نیز قربانی این سبک سیاسی کاری ها بوده و طعم تلخ آن را در اداره کل دخانیات دیده ایم که افکار عمومی مردم ساری را از عدم رسیدن یکی از کارآمدترین مدیران کارکشته ی ساروی بر مسند مسئولیت این اداره کل مدتها مکدر ساخت اما فی الواقع که کمتر کسی از پشت پرده این خیانت آگاه و با برخی ترفندهای سیاسی به سرعت این موضوع دفن گردید!
فاطمه سیفی-مدیر مسئول نشریه هارش خبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :