تازه ها

شنبه 30 دی 1396-12:34 کد خبر:29597

مرگ 143 نفراز عابران پياده طی نه ماهه

 انعکاس شمال - مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: در نه ماه  امسال، 143 نفر عابر پياده( 103 نفر از آنها مرد و ما بقي زن )، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشت.


به گزارش انعکاس شمال و به نقل  از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، دكتر علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در نه ماه امسال را  473 اعلام کرد و افزود: 30 درصد کل تلفات حوادث رانندگی نه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

بیشترین سن

اين مقام اجرايي استان اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال و کمترین سنین 11 الی 20 سالند، بر اساس آمارهاي موجود از نظر گروه سني بيشترين عابران پياده فوت شده با 70 نفر، معادل 49 درصد در گروه سني 61 سال به بالا قرار دارند.

 

عباسي در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان  گفت: شهرستان‌هاي بابل با 21 ، ساری با 20 ، قائمشهر و آمل هر کدام  با 13 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در نه ماه امسال به خود اختصاص داده اند. فريدونكنار نيز با یک نفر شهرستان هايي هستند که در نه ماه نخست امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

به تفکیک تحصیلات

وی در خصوص تحصيلات متوفيان عابران پياده  اظهار داشت: تعداد 60 نفر از كشته شدگان بيسواد هستند. سطح ابتدايي30 نفر، راهنمايي 22 نفر، ديپلم 13 نفر دبيرستان 8نفر، ، ليسانس 7نفر، فوق دیپلم 3نفر هستند.

عباسي با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 72نفر از تلفات عابران پیاده آن ها در مسيرهاي برون شهري و 71 نفر درون شهري و جان خود را از دست داده اند كه اين موضوع رعايت قوانين مربوط به عابران پياده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط كشي عابر پياده و پل هاي عابر را دو چندان مي كند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :