تازه ها

پنجشنبه 28 دی 1396-13:34 کد خبر:29593

تغییر شیوه کار در آموزش و پرورش برای دستیابی به موفقیت های آموزشی و تربیتی

    انعکاس شمال - معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سرنوشت تربیت و آموزش تعداد زیادی از افراد کشور در اختیار این وزارتخانه است گفت: برای دستیابی به موفقیت های لازم و مورد نظر آموزشی و تربیتی می بایست تغییر در شیوه کار را اعمال کرد .


 به گزارش انعکاس شمال،مجید قدمی  در گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش استان مازندران در اردوگاه بادله ساری افزود : کشورهای پیشرفته دنیا در عرصه آموزش و پرورش به معنای واقعی مدرسه محوری را سرلوحه خود قرار داده اند و اهداف مورد نظر تربیتی و آموزشی محقق شده است .

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که باواگذاری کارها به مردم ، نتایج مطلوب تری به دست آمده است ، گفت : می توان از این پا به کار بودن و اعلام آمادگی مردم برای کمک به این وزارتخانه استفاده بکنیم .

وی پرورش خلاقیت را به عنوان راه حل مناسب و خوب برای سیستم آموزش و پرورش نام برد و ادامه داد : ساختن ایران با پردازش و رشد این شیوه آموزشی تاثیر خود را خواهد داشت.

قدمی با تاکید بر نقش اثرگذار آموزش و پرورش در تربیت اجتماعی ، اضافه کرد : با پرداختن درست در این زمینه می توانیم افرادی آگاه به مسائل جامعه که در مقابل شایعه پراکنی های شبکه های مجازی واکسینه هستند را در جامعه پرورش بدهیم .

وی از مدیران و معلمان مدارس خواست تا از همین دوران مدرسه به دانش آموزان رفتار و چگونگی برخورد در برابر انتقاد را یاد دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه برغم صرف هزینه ها در سیستم آموزش وپرورش هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم ، گفت : با مطالعه و پژوهش و تغییر شیوه کار می توان مسیر موفقیت آموزشی و تربیتی را طی کرد .

وی افزود : 32 هزار میلیارد تومان هزینه تحصیل 13 ونیم میلیون دانش آموز کشور است که هزینه هر دانش آموز 2 و نیم میلیون تومان است .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این گردهمایی با اشاره به فعالیت مدارس پژوهش محور از سال 92 گفت: در سال جاری 300 مدرسه با برنامه پژوهش محوری در این استان فعالیت دارند.

سید علی قاسمی افزود : آموزش و پرورش استان در چهار سال اخیر توانسته است در شاخص های آموزشی به رشد خوبی برسد .

وی استقرار مدیریت حرفه ای در همه اجزا و شایسته سالاری در تمام سطوح، ساماندهی نیروی انسانی و کاهش نیروی مازاد از 107 هزار ساعت به 20 هزار ساعت را از جمله موفقیت های اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این مدت ذکر کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : ارتقای سطح کارشناسی اداره کل، افزایش تولید محتوای الکترونیکی از 13 هزار محتوا به 29 هزار، برگزاری جشنواره های رشد ، حضور چشمگیر دانش آموزان استان در المپیادهای علمی ملی و جهانی، پوشش تحصیلی 100 درصد در آموزش ابتدایی و 98 درصد در آموزش متوسطه اول و بیش از 95 درصد در متوسطه دوم نیز از جمله موفقیت های آموزش و پرورش استان است.

وی ارتقا شاخص های هدایت تحصیلی به رشته های فنی و حرفه ای، افزایش نرخ مشارکت مردم در مدارس غیردولتی استان از 15 درصد قبل از دولت تدبیر و امید به 21درصد را نیز از دیگر افتخارات برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به راه اندازی آموزش از راه دور از سال 1383 در کشور و استان اشاره کرد و افزود : تا سال 92 در این استان 18 هزار نفر فارغ التحصیل آموزش از راه دور بودند که این رقم اکنون به 29 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت و نظارت های مردمی، نهادها و خیران در فعالیت های مدارس مازندران گفت : 32 شورای آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق فعالیت دارند .

در این مراسم از مدیران برجسته شهرستانها و نمایندگان برتر شوراهای آموزش و پرورش مازندران تجلیل شد./ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :