تازه ها

پنجشنبه 21 دی 1396-12:11 کد خبر:29564

استاندار مازندران:

بودجه مازندران متناسب با ظرفیت‌های آن نیست

 انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت: بودجه استان متناسب با ظرفیت‌های لازم آن نیست و به همین منظور به دنبال اصلاح بودجه مازندران هستیم و در این راه از نمایندگان در مجلس کمک می‌گیریم.


محمد اسلامی چهارشنبه‌شب در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه نوشهر استعداد یک کشور را دارد و باید بیشتر به این موضوع توجه شود، اظهار کرد: ظرفیت عظیم و نفیس جنگل، جلگه، استعدادهای آئینی و سنتی، دریا، منطقه ویژه اقتصادی بندر، فرودگاه، زیرساخت مطلوب ICT، انرژی و آب کافی دارد و بنابراین دلیلی ندارد که در نوشهر فقر و بیکاری یا آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت نوشهر را روستاییان تشکیل می‌دهند، افزود: نباید در روستاها محرومیت باشد و توانمندی مردم در بخش روستایی باید تقویت شود. 

استاندار مازندران بیان کرد: حل مسائل نوشهر در مقیاس روستا، ارزان‌تر، ساده‌تر و قوی‌تر است و تسهیلات اشتغال‌زایی نوشهر باید روستا به روستا مورد توجه قرار گیرد.

  این مسؤول تصریح کرد: گسترش ارتفاع در روستا باید جای گسترش در سطح را بگیرد و برای این کار باید تدبیری اندیشیده شود و در کنار آن ارتقاء زندگی و کیفیت معیشتی در روستاها باید افزایش یابد.

   اسلامی با اشاره به اینکه لایحه بودجه 97 دولت را از پختگی بالایی برخوردار است و امیدواریم مجلس با دولت همراهی لازم را داشته باشد، تصریح کرد: بودجه استان مازندران متناسب با ظرفیت‌های لازم آن نیست و به همین منظور به دنبال اصلاح بودجه مازندران هستیم و در این راه از نمایندگان مازندران در مجلس کمک می‌گیریم                                                                                                                               

وی با اشاره به اینکه در بخش ایجاد زیرساخت‌ها در نوشهر باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاران قوی باشیم، اظهار کرد: نوشهر در بحث تولیدات دام و طیور قدرت صادراتی دارد و باید این بخش تقویت شود و همه مدیران موظف هستند موانع موجود بر سر راه فعالان اقتصادی را بردارند.

استاندار مازندران افزود: در مازندران از دریا هیچ استفاده‌ای نشده است در حالی که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران نسبت به بکارگیری کشتی‌های تفریحی و تورهای دریایی در راستای توسعه گردشگری دریایی اقدام کرد.

این مسؤول افزود: تسهیلات ارزان ‌قیمت برای پرورش ماهیان خاویاری در مازندران داده می‌شود و هر کسی طرح توجیهی خود را ارائه کند می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود.

اسلامی با تأکید بر اینکه تولیدات باید پیشرفته و رقابتی باشد تا بتوان به توسعه بخشی کمک کرد، بیان کرد: نگاه مشخص علمی و متناسب با آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های استان مازندران باید طراحی شود و این نقشه راه ما برای توسعه استان مازندران باشد.

فرماندار نوشهر نیز با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان اظهار کرد: جمعیت بومی نوشهر بیش از 138 هزار نفر است و این رقم در ایام تعطیلات نوروز و تابستان حتی تا 10 برابر نیز افزایش می‌یابد و این سبب بالا رفتن مصارف آب، برق و... می‌‌شود که برای حل این موضوعات باید مسؤولان نگاه ملی نسبت نوشهر داشته باشند.

عبدالصمد صفرنژاد گفت: در گردشگری و اشتغال نوشهر راهی جز توسعه دریامحوری وجود ندارد و با توجه به وجود 50 کیلومتر ساحل در این شهرستان باید نگاه گردشگری داشت بتوان به موفقیت‌های لازم در این شهرستان دست یافت./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :