تازه ها

يکشنبه 17 دی 1396-8:14 کد خبر:29557

زمان پرواز ساری- تهران کاهش می باید

انعکاس شمال- معاون استاندارمازندران اظهارداشت: حداکثر تا پایان سال جاری ارتفاع تمام دکل هایی که به عنوان مانع پروازی در فرودگاه دشت ناز ساری از سوی سازمان هواپیمایی اعلام شده، کاهش خواهد یافت.


 

عاون امورهماهنگی عمرانی استاندار مازندران گفت: با برداشتن یا کاهش ارتفاع دکل های برق حاشیه فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری ، زمان پرواز از این فرودگاه به پایتخت حدود 10 دقیقه کمتر می شود.

به گزارش انعکاس شمال علی نبیان افزود: کاهش زمان پرواز باعث ارتقاء بهره وری ، کم شدن مصرف سوخت و هزینه های تحمیلی به شرکت های هواپیمایی می شود
هم اکنون فاصله هوایی فرودگاه مهرآباد تهران تا دشت ناز ساری 176 کیلومتر و زمان پرواز نیز 43 دقیقه است که با کاهش ارتفاع دکل برق فشار قوی حاشیه فرودگاه ساری این زمان به 33 دقیقه می رسد.
وی اضافه کرد : با هماهنگی شرکت برق منطقه ای و فرودگاه دشت ناز ساری اعتبار لازم برای کاهش ارتفاع دکل برق فشار قوی نزدیکی این فرودگاه در دست اجرا قرار گرفت.
معاون استاندارمازندران اظهارداشت: حداکثر تا پایان سال جاری ارتفاع تمام دکل هایی که به عنوان مانع پروازی در فرودگاه دشت ناز ساری از سوی سازمان هواپیمایی اعلام شده، کاهش خواهد یافت.
نبیان اضافه کرد : با تکمیل این طرح حدود 400 متر از فضای باند فرودگاه که پیش از این به دلیل وجود دکل غیر قابل استفاده برای فراز و فرود هواپیما بوده ، بار دیگر زیر بار ترافیک قرار می گیرد و شرایط برای نشست و برخاست ناوگان هوایی پهن پیکر نیز فراهم می شود.
** نصب دستگاه ILS یا ناوبری هواپیمایی در فرودگاه ساری
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت که دستگاه ای لس نیز پس از طرح کاهش ارتفاع دکل در فرودگاه دشت ناز ساری به کار گرفته می شود.
نبیان افزود : با نصب دستگاه ای لس در فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری شرایط پرواز دروضعیت بد آب و هوایی نیز فراهم خواهد شد.
فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری هم اکنون در هفته 44 پرواز به شهرهای تهران، مشهد، اهواز، شیراز، عسلویه و بندرعباس دارد و تنهاپرواز بین المللی از این فرودگاه نیز به بغداد و نجف در عراق است.
ای لس دستگاه تقرب زمینی است که راهنمایی های دقیقی را در طول تقرب و نزدیک شدن به باند فرودگاه هنگام فرود برای هواپیما با استفاده از ترکیب سیگنال های رادیویی، ارایه می نماید که در هنگام کاهش دید افقی به دلایل (مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین بودن ارتفاع سقف ابر ceilings ) برای فرود امن هواپیما کمک قابل توجه ای ارایه می کند.
برای نخستین بار در 1938 دستگاه ای لس در فرودگاههای آمریکا به کار گرفته شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :