تازه ها

چهارشنبه 6 دی 1396-12:14 کد خبر:29518

نبيان، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان؛

از سوي سازمان مديريت بحران كشور، مازندران استان معين منطقه 16 تهران شد

 انعکاس شمال  - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در اين جلسه با اعلام اين كه از سوي سازمان مديريت بحران كشور، مازندران استان معين منطقه 16 تهران شد، گفت: به زودي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران مازندران از منطقه 16 تهران بازديد مي نمايند.


به گزارش  انعکاس شمال  و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، علی نبیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به پنجم دی ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، یاد آور شد: مدیریت پیش از وقوع بحران مهم ترین اقدام برای توفیق در مدیریت حین بحران است.

نبيان با اشاره به اين كه از سوي سازمان مديريت بحران كشور، مازندران استان معين منطقه 16 تهران شد، گفت: به زودي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران مازندران از منطقه 16 تهران بازديد مي نمايند.

معاون استاندار با تاکید بر این که الزامات پدافند غیر عامل برای تسهیل مدیریت بحران باید از قبل دیده شود، عنوان کرد: در هر یک از شهرستان ها مناطق امن و نقاطی که باید در اولویت دریافت سرویس های مورد نیاز در زمان بحران باشند، شناسایی شوند.

 نبیان ضمن تاکید بر مصرف بهینه گاز و آمادگی شرکت گاز برای مدیریت درست سوخت در زمان بحران، افزود: همانطور که در سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده و تغییر زمان آغاز و پایان کار ادارات و قطع گاز در پیک مصرف در استفاده مطلوب و بهینه سوخت صرفه جویی بسیار خوبی در استان صورت گرفت باید امسال نیز با همین ادبیات در استان و شهرستان ها به مساله نگاه کنیم.

وی خواستار نظارت فرمانداران، بخشداران و شهرداران بر ساخت و سازها شد و گفت: با عنایت به دستور و تاکید استاندار باید تعدادی نانوایی در هر شهر استان علیرغم بهره مند بودن از سوخت دوم، به دیزل ژنراتور مجهز شوند لذا باید در این راستا نقاط دارای اولویت شناسایی شوند.

نبیان بر تشکیل جلسات این شورا از سوی فرمانداران در اسرع وقت تاکید کرد و تصریح نمود: سرعت عمل توام با دقت و بهره گیری از مشارکت مردم مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار خواستاراجرای طرح بیمه ی بی نام برای نیروهای امدادی و عملیاتی  بسیج مردمی  شد و يادآوري نمود: با اجرای این طرح چنانچه نیروهای کمک رسان مردمی دچار سانحه یا کمبودی  شدند تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، تجهیز امکانات لازم و تامین مایحتاج مردم بویژه سوخت در زمان بحران را از مهم ترین ماموریت ها در این مورد دانست و خاطر نشان ساخت: در ارایه خدمات در مازندران باید همواره جمعیت میانگین گردشگر در استان طی فصل های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه مسئولین کمیته های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ارایه گزارش پرداختند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :