تازه ها

چهارشنبه 6 دی 1396-11:6 کد خبر:29515

مراکز بسته‌بندی برنج در مازندران ساماندهی شدند


 به گزارش انعکاس شمال،اسماعیل محمودیان  با اشاره به ساماندهی مرکز بسته بندی برنج مازندران، اظهار کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران در سال‌جاری 27 مصوبه و 25 دستور کار داشت که بخش مهمی از مصوبات اجرا شده و بخشی دیگر نیز در حال انجام است.

وی افزود: اقدامات اجرایی جهت ساماندهی سورتینگ مرکبات و مراکز بسته‌بندی برنج در سطح استان یکی از مصوبات بوده که تاکنون ساماندهی مراکز بسته‌بندی برنج انجام شده و سورتینگ در حال انجام است.

مسؤول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از مصوبات این کارگروه ارائه گزارشی از تغییر و اصلاح الگوی تغذیه بود که معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اداره‌کل جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف به انجام آن شدند و بررسی‌های مربوطه در حال انجام است.

محمودیان همچنین از اجرای ماده 37 شامل منع مصرف کالاهای آسیب‌رسان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد که از مصوبات مهم کارگروه سلامت بوده است.

وی ادامه داد: وضعیت بهداشت محیط و رتبه‌بندی بهداشتی مدارس غیر انتفاعی مازندران با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مازندران بررسی شده است.

عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: رتبه‌بندی بهداشتی رستوران‌های سطح استان نیز از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شده است.

محمودیان گفت: آخرین وضعیت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام(زئونوز) و پیشگیری از غرق‌شدگی و ایمنی شناگاه‌ها با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و اداره‌کل محیط زیست مازندران انجام شده است.

وی افزود: ساماندهی آب شرب روستایی، ساماندهی مراکز صنفی تولید مواد غذایی و ساماندهی فاضلاب‌کش و بررسی مشکلات زیست‌محیطی ناشی از تخلیه فاضلاب نیز از مصوباتی است که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و مدیرکل محیط زیست مازندران در حال انجام است.

عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران در پایان گفت: این کارگروه تخصصی است و مصوبات آن به جهت اهمیتی که در سلامت جامعه دارد، از سوی دستگاه‌های مربوطه با حساسیت دنبال می‌شود./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :