تازه ها

سه شنبه 5 دی 1396-11:9 کد خبر:29511

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

اقتصاد روستاهای مازندران باید رونق یابد

 انعکاس شمال  - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری مازندران گفت: ۴۲/۲۲ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و حفظ سکونت‌گاه روستایی و اشتغال بسیار مهم است که در این بخش باید اقتصاد روستا شکوفا شده و رونق یابد.


 به گزارش انعکاس شمال،حسن اصغریان‌رستمی در جلسه با شورا‌ها و دهیاران این شهرستان با اشاره به اینکه دهیاران و شورا‌ها باید براساس ضوابط برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: باید با شناسایی ظرفیت‌های بالقوه در جهت بالفعل‌سازی آن‌ها تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن دهیار و شورا نشانه توسعه نیست، بیان کرد: توسعه روستا زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از ظرفیت‌ها و تعامل میان دهیاری، شورا روستا و مردم استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری مازندران خطاب به دهیاران و شوراها تصریح کرد: همه ما رسالت بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران داریم که در طی ۴۰ سال گذشته خدمات بسیار زیادی به تمام نقاط کشور ارائه داده و همچنین موظف به حفظ آرمان‌های نظام نیز هستیم.

این مسؤول به حضور داشتن روستاییان در تمام صحنه‌های قبل و بعد انقلاب اشاره کرد و گفت: خدمت به این مردم همیشه در صحنه توفیقی است که مسؤولان باید از آن استفاده کنند.

اصغریان‌رستمی با تاکید بر قانون‌محوری و قانون‌مداری اظهار کرد: شوراها و دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌ها، تسهیلات خوب ارائه داده شده توسط دولت را در جهت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال به کار گیرند.

وی به حفظ جمعیت روستایی اشاره کرد و افزود: ۴۲/۲۲ درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند و حفظ سکونت‌گاه روستایی و اشتغال بسیار مهم است که در این بخش باید اقتصاد روستا شکوفا شده و رونق یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری مازندران خاطرنشان کرد: غرب مازندران به‌ویژه شهرستان رامسر متوجه گردشگران بسیاری است که بر این اساس باید بر فرهنگ تمرکز کرد و موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی روستا‌ها بررسی شود.

فرماندار رامسر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی با تلاش دهیاران و شوراها اقدامات موثری انجام شد، گفت: در کنار مشکلات موجود و مشکلات بسیاری که دشمن برای نظام ما به وجود آورد، باید به دستاورد‌های خود نیز ببالیم.

محمد آزاد با بیان اینکه در حال سپری کردن دوران گذار هستیم و از جامعه عقب‌‌مانده به سمت جامعه مدرن و توسعه‌یافته حرکت کردیم، اظهار کرد: برای توسعه بیشتر باید تلاش کنیم و فراز و فرود‌های بسیاری را طی کرده تا به سر منزل مقصود برسیم.

وی افزود: اقدامات بسیاری انجام شده اما دهیاران و شورا‌ها نیز در جایگاه خود با استفاده از ظرفیت‌ها باید مشکلات را بررسی و حل کنید.

آزاد گفت: از فرصت خدمت به مردم استفاده کرده و امیدواریم با وجود شرایط خاص مالی کشور از ظرفیت‌های موجود بهره گرفته و اقدامات و اتفاقات قشنگی را رقم بزنید./فارس

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :