تازه ها

يکشنبه 3 دی 1396-15:22 کد خبر:29504

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران اعلام کرد

پرداخت تسهیلات 4 درصدی به 127 هزار مازندرانی

انعکاس شمال - مدیر امور شعب بانک  قرض الحسنه مهر ایران در مازندران گفت: بانک قرض الحسنه مهراستان مازندران از تاسیس تاکنون به ۱۲۷هزار و ۱۳۴فقره پرداخت کرده است.


انعکاس شمال، سرویس اجتماعی: بانک قرض الحسنه مهر ایران " در راستای توانمند سازي افراد کم درآمد و نيازمند جامعه و همچنين تامين مالي مشتريان عزيز به منظور رفع مايحتاج ضروري آنها مي باشد.
خدمات و برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگ ترين بانک قرض الحسنه در کشور با يک دهه تلاش به مهر ايران، از طريق تأثيرات ارزنده اي كه در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه دارد مي تواند به تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور كمك شايان توجهي نمايد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران طی یکدهه فعالیت اثربخش خود در جامعه گامهاي ارزشمندي را براي رفع محروميت ها و محدوديت هاي مالي، توسعه عدالت اجتماعي، توانمندسازي و بهبود معيشت اقشار ضعيف، کاهش آسيب هاي اجتماعي، کارآفريني و اشتغالزايي، تامين خرد مالي براي درمان بيماري ها و همچنين حمايت از مددجويان سازمان هاي مردم نهاد برداشته است.
این بانک توانسته است بیشتر هزینه های خود را از محل کارمزد وام هاي پرداختي پوشش دهد و علاوه بر آن از طريق کارمزد ساير خدمات بانکي مبلغ ۲هزار و ۷۰۰ميليارد ريال نيز جذب كند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي، سياست هاي کلي اشتغال، سياست هاي کلي جمعيت و اولويت هاي ۱۸ گانه ابلاغي رئيس جمهور به وزير اقتصاد، تلاش كرده با استفاده از طراحي مدل هاي كسب وكار تسهيلات خرد، طرح هاي متنوعي را در زمينه هاي ازدواج، اشتغال و كارآفريني، تحصيل، درمان و توانمندسازي اجتماعي و اقتصادي طراحي و اجرا كند و از اين منظر فعاليتهاي ارزنده و پر ثمري را براي پيشرفت و آباداني ايران عزيز اسلامي انجام داده است.
از آنجایی که بنیان شکل گیري و فعاليت بانک قرض الحسنه بر مبناي نيت خير انسانها است، باشگاه خيرين بانک قرض الحسنه مهر ايران با هدف افزايش تعامل و ايجاد هم افزايي ميان بانك و خيرين محترم و هدايت بخشي از نقدينگي خيرين براي رفع نيازهاي اقشار مختلف جامعه ايجاد شده است.

اسحق طاهری خنکدار، مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهرمازندران در نشت با اصحاب رسانه استان مازندران به تشریح اقدامات انجام گرفته از سوی این بانک پرداخت. وی در این باره اظهارداشت: سهم برتر منابع انسانی در تولید ملی شکل نمی گیرد مگر با داشتن نیروی انسانی مجرب و کارآزموده که ما همه این شرایط را داریم.
وی گفت: بر این اساس بانکداری بدون ربا در سال 62  متشکل از کارشناسان اقتصادی وکارشناسان فقهی به تصویب رسید که امروزه بانکداری اسلامی ایران یکی از روبه رشدترین و مهم ترین بخش صنعت بانکداری است.
طاهری تصریح کرد: اساس و رویکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران  بر محور بانکداری اسلامی است . این بانک در سال 22آذرماه 86 متشکل از 10بانک برتر دولتی با سرمایه اولیه 15هزار میلیارد ریال و با 530شعبه فعال آغاز به کار کرد و قریب 3000پرسنل جوان، کارازموده و مجرب داریم .
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر مازندران بیان داشت: تاکید بر رعایت الگوی بانکداری اسلامی، در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم و تلاش برای فقرزدایی از اهداف اصلی ما است‌. در مناطق کمتر توسعه یافته این بانک در فقرزدایی ایفای نقش می کند.
این مسئول عنوان کرد: بانک قرض الحسنه مهر در حوزه های مختلف کارآفرینی،اشتغال،معیشت،درمان،حمایت از مددجویان مشغول در سازمان های دولتی و مردم نهاد فعالیت دارد.
وی ازارائه تسهیلات وام قرض الحسنه به ۳میلیون نفر خبر داد  و گفت: کل تسهیلات قرض الحسنه از لحظه تاسیس به مبلغ تقریبی ۱۸۵۴7۲میلیارد ریال ،کل تسهیلات ازدواج ۲۵۰۹۶۱فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۰هزار و۳۵۹میلیارد ریال ، در بخش تسهیلات بهزیستی ۱۳۰۷۸فقره به مبلغ ۱۶۰۸میلیارد ریال بوده است.
طاهری ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهراستان مازندران از تاسیس تاکنون به ۱۲۷هزار و ۱۳۴فقره پرداخت کرده که از این تعداد 18 هزار و 777 فقره مربوط به وام ازدواج بوده است وکل تسهیلات به مبلغ ۷۵۰میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال پرداخت کرده است .
 وی با بیان اینکه این بانک در مازندران دارای ۲۷شعبه است گفت:  ۲شعبه  در شهرستان عباس آباد تنکابن و شهرستان سوادکوه زیراب در آستانه افتتاح هستند .
مدیر امور شعب بانک مهر مازندران با اعلام اینکه بیشترین تسهیلاتی که در مازندران ارائه شد در ارتباط با افرادی که ازدواج کردند بود گفت: برای رفع محرومیت و اشتغال زایی برای کمیته امداد نیز فعالیت داریم.
طاهری خاطرنشان کرد: رسالت این بانک در راستای  تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت می باشد.

وی مطرح کرد: برنامه های ما در راستای توانمندسازی ،تغییر استراتژی بانک به سمت تسهیلات اشتغالزایی ، طراحی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه در پاسخ به نیازهای اساسی مردم در زمینه های ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان می باشد.
این مسئول تشریح کرد: سومین رویکرد توسعه مشارکت در برنامه های مسئولیت اجتماعی همچون برنامه های آموزشی دانش آموزان مناطق محروم است که امسال بیش از ۳۰۰هزار پکیج آموزشی در مناطق محروم توزیع شده است.
مدیر شعب بانک مهر مازندران افزود: چهارمین آیتم ، گسترش توسعه خدمات رسانی به روستاییان و مناطق پرجمعیت  بر اساس اعزام نیرو در قالب تفاهم نامه و بخش نامه است. بحث تفاهم نامه را آغاز کردیم اما هنوز به حد لازم نیرو فراهم نشده است‌.
وی اعلام کرد: بیشترین تعداد شعب در شهرهای ساری۶شعبه، ۴شعبه بابل و ۲شعبه آمل می باشد . در بقیه مناطق تک شعبه ای هستیم.
طاهری در پایان گفت: مطالبات ما حدود ۵۱میلیارد ریال است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :