تازه ها

يکشنبه 3 دی 1396-12:38 کد خبر:29502

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد

صادرات513 هزار تن کالا در سال جاری

انعکاس شمال - رئیس اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات سال جاری در استان را ۵۱۳ هزار تن به ارزش بیش از ۳۰۳ میلیون دلار اعلام کرد.


 به گزارش انعکاس شمال،عبدالله مهاجر در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اعلام اینکه مرکبات و کیوی یکی از ظرفیت های تولیدی استان است، تصریح کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۵۶ هزار تن کیوی به ارزش ۳۱ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری بیش از ۵۱۳ هزار تن محصولات لبنی، میوه ، مواد خوراکی ، فلزی و ....به ارزش ۳۰۳میلیون و ۲۱۹ هزار دلار به دیگر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه دربرنامه ششم توسعه ظرفیت گفتگوی دولت و بخش خصوصی جدی تر دیده است، گفت: شورای گفتگو نقش مهمی در روند فعالیت اقتصادی در کشور دارد.

مهاجر با اعلام اینکه ۵ هزاراشتغال استان با مشکل مواجه شده اند ، اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید براینکه فعالان اقتصادی در بانک ها با مشکل مواجه هستند، افزود : شرایط دولت در حال حاضر مشخص است و در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای رونق اقتصادی تزریق شده است.

مهاجر با عنوان این نکته که تسهیلات بانکی به افراد واقعی پرداخت شود، گفت: قطعا تنها پرداخت وام رونق تولید و بازار را به همراه نخواهد داشت و در بازار امروز تولید کننده در بازار فروش وضعیت خوبی ندارد.

وی نرخ تورم در کشو ر را ۸ درصد و نرخ سود بانکی را ۱۸ در صد بیان کرد و اظهار داشت: ۹ در صد ارزش افزوده که در مجموع ۳۵ درصد هزینه سربار تولید در کشور بوده است و نتوانستیم در بازار فروش به خوبی ورود پیداکنیم.

مهاجر بیان کرد : بحث قاچاق ورود کالا به کشور نیز مشکلات عدیده ای برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است و بدهی به دارایی، تامین اجتماعی و شهرداری برخی از مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی در ادامه به برخی مشکلات شرکت ها و پیمانکاران‌اشاره کردو گفت : مشکلات این شرکتها مربوط به قوانین و مقررات است که باید اصلاح و به موقع اطلاع رسانی شود.مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :