تازه ها

يکشنبه 3 دی 1396-10:27 کد خبر:29499

راه اندازی 10 مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس تا دهه فجر در کشور

    انعکاس شمال - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت که تا دهه فجر امسال 10 مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور راه اندازی می شود.


به گزارش نعکاس شمال ، سردار بهمن کارگر در جلسه هیات امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران در ساری افزود که این مراکز در استان های اصفهان ، یزد ، آذربایجان غربی و شرقی ، مازندران ، فارس ، سیستان و بلوچستان ، سمنان ، خوزستان و یادمان مرصاد در کرمانشاه به بهره برداری می رسند.

وی با تاکید بر این که دفاع مقدس کلید وحدت در کشور محسوب می شود ، گفت که این مراکز فرهنگی و هنری به عنوان باغ موزه و پارک موزه دفاع مقدس ، پاتوقی برای آشنایی نسل جوان امروز جامعه با ایثارگری ها و رشادت های شهدا ، جانبازان و آزادگان عمل خواهند کرد.

سردار کارگر از کمک و مشارکت همه دستگاهها و مردم در راه اندازی موزه های دفاع مقدس قدردانی کرد و افزود که این مراکز با آثار دفاع مقدس و ارزش های اسلامی تجهیز و به عنوان دائره المعارف ارزش های شهدا پذیرای مردم خواهند بود.

** نمایش عملیات والفجر 8 در پارک موزه مازندران

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران هم در این جلسه به ساخت موزه دفاع مقدس استان در ساری اشاره کرد و گفت که این مرکز در کنار رودخانه تجن ساری در حال ساخت است و در واقع باز سازی و نمایش علملیات والفجر 8 است.

عبدالله ملکی افزود : پارک موزه دفاع مقدس مازندران در فضائی به مساحت 60 هکتار در قالب 24 طرح و در 2 فاز در حال ساخت است .

وی ادامه داد : فاز اول این طرح پس از 9 سال با 13 طرح آماده شده است که مرکز فرهنگی و هنری مهم ترین طرح اجرا شده در این مرحله است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

ملکی هزینه ساخت مرحله اول موزه دفاع مقدس مازندران را 306 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این میزان بودجه از محل اعتبارات ملی و استانی و مشارکت مردم و خانواده شهدا تامین شده است .

وی همچنین اعلام کرد که 11 طرح این پارک موزه بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این جلسه در باره ضرورت و راههای تامین اعتبار 66 میلیارد ریالی برای اتمام پارک موزه دفاع مقدس مازندران بحث و بررسی شد.

استان مازندران با لشکر 25 کربلا نقش مهمی در دفاع مقدس داشت ./ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :