تازه ها

پنجشنبه 30 آذر 1396-10:26 کد خبر:29488

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبرداد

امکان صادرات صنایع دستی مازندران از طریق پست

 انعکاس شمال - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: می توان از طریق پست صادرات صنایع دستی مازندران را به صورت دستی انجام داد و به رونق اقتصادی این بخش دست یافت.


به گزارش انعکاس شمال، دلاور بزرگ نیا در همایش کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی در ساری از اختصاص ده درصد اعتبار مربوط به بسته حمایتی تولید دولت به تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران خبر داد.

وی افزود: از مجموع اعتبارات بسته حمایتی رونق تولید که به مازندران اختصاص یافت ده درصد سهم صنایع دستی است تا به صنعتگران کمک کند با فراهم آوردن مواد اولیه و ابزار مورد نیاز با تولید کالای با کیفیت و پایین آوردن قیمت صنایع دستی را رونق دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران در رتبه سی ام دنیا در حوزه صادرات صنایع دستی قرار دارد، اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که به صنایع دستی کم توجهی شده و ورود به بازار و صادرات صنایع دستی ناچیز است و شناخت دنیا از تولیدات صنایع دستی بسیار کم است، افت و خیزهای بازار موجب شد با وجود ظرفیت های بیشمار و تنوع تولید، ایران از کشورهای چین و هند عقب بماند.

بزرگ نیا با بیان اینکه در مازندران فارغ التحصیلان مرتبط با رشته صنایع دستی بسیار زیاد است؛ افزود: کار عقب مانده در مازندران بسیار زیاد وجود دارد. بسته بندی، برندسازی، شناخت بازار و فرصت همجواری با کشورهای سی آی اس می تواند وضعیت صنایع دستی را دگرگون کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: امروزه پست هم در بازارهای داخلی و هم خارجی نقش جدی ایفا می کند و تولیدکنندگان می توانند با فرصت هایی که شرکت در اختیارشان می گذارد صنایع دستی را به دنیا بشناساند.

بزرگ نیا یادآور شد: شاید در زمینه صادرات صنایع دستی تجربه خوبی نداشته باشیم اما می توانیم با استفاده از تجربیات صادرات در حوزه های دیگر استفاده کرده و به مرور موانع موجود برای رسیدن به رونق صادرات صنایع دستی برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیر کل پست مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه دنیای جدید استراتژی جدید می طلبد اظهار کرد: تا کنون ماموریت های پست فقط فیزیکی بود اما اکنون علاوه بر آن ماموریت های مالی و الکترونیکی نیز به آن اضافه شده است.

اسماعیل بوداغی به ارایه خدمات ترکیبیپست تاکید کرد و افزود: خدمات پست هوشمند شده است و از این به بعد می تواند واسطه قابل اعتمادی از فروشنده به مصرف کننده باشد.

وی گفت: خرید و فروش در دنیا از شکل سنتی به آنلاین تبدیل شده و پست این آمادگی را دارد که تولیدات صنایع دستی را در داخل و خارج کشور عرضه و به فروش برساند.

بوداغی از وجود سه انبار منطقه ای در مازندران خبر داد و گفت: پست به عنوان حلقه واسطه ای به شمار می رود تا با واسطه کمتر و بهره بری بیشتر به فروش صنایع دستی بپردازد./تسنیم

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :