تازه ها

چهارشنبه 29 آذر 1396-10:50 کد خبر:28482

مازندران رتبه دوم کشور در ارتکاب جرائم مهم

انعکاس شمال - رییس کل دادگستری مازندران گفت: با بررسی های انجام گرفته این استان رتبه دوم کشوری را در خصوص 10 جرم مهم در کشور داراست.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تقوی فرد با بیان این مطلب افزود: بیشتر پرونده ها در این استان مربوط به اهانت، تهدید،‌ تخریب، طلاق، مهریه و اختلافات خانوادگی و جرائمی از این دست است.
وی ادامه داد: در بعضی از مسائل مانند درگیری، قبل از اعمال نظر کارشناس در رابطه با جرم صورت پذیرفته این رفتار ناآگاهانه مردم باعث درگیری و اهانت به یکدیگر در جامعه می شود.
رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های استان ازجمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و به ویژه صدا و سیمای مرکز باید تلاش بیشتری در خصوص فرهنگ سازی درجامعه انجام دهند.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی مازندران نیز در این خصوص اقداماتی را از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری انجام داده ولی این امر همت استانی می طلبد و باید تمام دستگاههای استان دست در دست هم داده تا بتوانند این معضل اجتماعی را با کمک مردم به کمترین نقطه آن برسانند.
**توهین به اشخاص در راس پرونده های کیفری در مازندران
براساس آمار دادگستری مازندران، بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری این استان طی سال گذشته با 27 هزار و 596 فقره در زمینه توهین به اشخاص عادی بوده که 10.34 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش داشته است.
پرونده های ورودی به دادگستری در 2 حوزه کیفری و مسائل حقوقی دسته بندی می شوند که در سال گذشته پرونده های ورودی مربوط به جرائم کیفری در استان مازندران با ریشه آسیب های اجتماعی افزایش داشته اند.
براین اساس 9 اتهام نخست مربوط به موضوعات کیفری پس از توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی با 26 هزار و 712 پرونده و 2.79 درصد رشد و سرقت با 26 هزار و 638 فقره و 4.89 درصد افزایش در ردیف بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری در سال گذشته بوده اند.
تهدید با 19 هزار و 809 پرونده و 14.42 درصد رشد، ایجاد صدمه بدنی غیرعمدی با 17 هزار و 344 فقره با 2.33 درصد افزایش و تخریب اموال غیرمنقول با 13 هزار و 287 فقره و 6.3 درصد رشد از دیگر اتهامات ذکر شده در ردیف اولین هاست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :