تازه ها

شنبه 25 آذر 1396-11:18 کد خبر:28463

استاندار مازندران:

یکصدایی ، تشخیص و تجویزدرست بعنوان الگوی توسعه مازندران است

 انعکاس شمال  - استاندار مازندران گفت : یکصدایی ، تشخیص مطلوب و تجویز درست بعنوان الگوی توسعه این استان است .


به گزارش خبرنگار انعکاس شمال، محمد اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد افزود : برای این منظور از مراکز دانشگاهی خواسته شده تا کارگروهی تشکیل و با ارائه دیدگاهها ، ایده ها و شناسایی دانش آموختگان جویای کار برای بهبود فضای کسب و کار برنامه ریزی شود.

وی با بیان آنکه دولت در فراهم سازی زیرساخت های تکنولوژی بویژه فناوری آی سی تی در مازندران سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: باید از این مزیت و فرصت برای اشتغال جوانان جویای کار و پویایی اقتصاد این استان بویژه در روستاها بهره برد.

استاندار مازندران گفت : امروز نباید به گونه ای عمل کنیم که روز به روز به شمار بیکاران این استان افزوده شود و چنین وضعیتی باعث تشدید نگرانی خانواده ها شود

*تفاهم نامه همکاری با مراکز دانشگاهی

استاندار مازندران گفت : تفاهم نامه ای بتازگی با دانشگاه علمی و کاربردی امضا شده و تا بتوان در پی آن آموزش های لازم به جویندگان کار و افراد تحصیلکرده در حوزه مشاغل آی سی تی با هدف مهارت افزایی علمی و فناورانه ارائه دهند.

اسلامی افزود: پس از سه ماه آموزش های مهارت آموزی فناورانه در این دانشگاه افراد می توانند برای اشتغال در حوزه بازرگانی ، ظرفیت های بسته بندی و دیگر بخش های کسب و کار روستایی فعالیت کنند.

**سیاست دولت برای اشتغال روستاییان

استاندار مازندران گفت: دولت دوازدهم برای اشتغال در روستاها سیاست گذاری خوبی و آن اینکه توانمندسازی جوانان در حوزه کارآفرینی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این قشر مولد جامعه گرفته است.

اسلامی با تاکید بر آنکه مسئولان بویژه فرمانداران باید در توزیع و تخصیص این تسهیلات نظارت و مدیریت لازم را داشته باشند ، افزود: اینکه یک شهروند پس از شنیدن چنین اخباری بیایید تصمیم به دریافت تسهیلات کند این اقدام پذیرفته شده و قابل بخشش نیست و برخورد می شود

**بومگردی، ظرفیت بالقوه برای اشتغال

استاندار مازندران ، گردشگری در بخش هایی مانند بومگردی ، طبیعت گردی و صنایع روستایی را از دیگر بسترهای کارآفرینی در این استان معرفی کرد.

اسلامی افزود: این استان در حوزه تولیداتی مانند کلوچه و یا پرورش ماهیان خاویاری در دریا ویژگی خوبی دارد ولی در حوزه الگو سازی و بازرگانی خوب عمل نشده است.

وی با تاکید بر آن که گردشگری در این استان باید مدیریت شود، افزود: آمادگی داریم تا حتی پذیرای گردشگران هوایی و دریایی در قالب تورگردانی در این استان باشیم.

استاندار مازندران نارضایتی مردم از نبود همبستگی در میان مسئولان را یکی از علت های انتخابش برای ملاقات مردمی شهرستان عباس آباد اعلام کرد.

اسلامی افزود : همه باید بدانند که در هر منطقه ای هیاهو وجود داشته باشد به یقین سرمایه هیچگاه سرمایه گذاری نمی کند.

استاندار مازندران وعده داد مشکلات شهرستان عباس آباد را با همکاری مسئولان محلی و مردم منطقه بتدریج حل کند.

فرماندار عباس آباد ضمن معرفی ظرفیت ها و دیدگاههایش در حوزه اشتغال ،فراهم نبودن زیرساخت های لازم در زمینه حمل و نقل ، استقرار ادارات ، افزایش اختیار بیشتر به فرمانداری ،کمبود نیروی انسانی در ادارات را از مهم ترین مشکلات این شهرستان با جمعیت دستکم 50 هزار نفری معرفی کرد.

نشست استاندار با صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی عباس آباد از دیگر برنامه های او در این منطقه است./ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :