تازه ها

چهارشنبه 22 آذر 1396-11:49 کد خبر:28454

رونمایی از یک محصول پزشکی فناورانه در مازندران


 به گزارش انعکاس شمال، علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار کشوری همزمان با هفته پژوهش و فناوری در نمایشگاه بین‌ المللی تهران برگزار می ‌شود، گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به عنوان بزرگ‌ترین رویداد پژوهشی و فناوری کشور، سالانه با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ ها، پارک‌ های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌ های توانمند داخلی برپا می ‌شود.

 

وی افزود: فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان این حوزه، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید استادان، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت‌ ها و نوآوری‌ های آتی خود را معرفی کنند.

 

معتمدزادگان گفت: دستگاه دوزیمتری تمام اتوماتیک اندازه‌گیری ذرات هسته‌ای آلفا رادون که توسط محققان شرکت دانش بنیان ابتکار تجهیز طب یکتا تولید شده است با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین روز نمایشگاه رونمایی می ‌شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری مازندران افزود: کاربرد این دستگاه در حوزه بهداشت محیط است که فروش این دستگاه به کشور ایران با توجه به کاربردی که در زمینه انرژی هسته‌ای هم دارد با تحریم مواجه بوده و قیمت نمونه خارجی این دستگاه حدود ۶۰۰ میلیون تومان است و تنها کشور انگلستان قادر به ساخت این دستگاه است و شرکتی که در سال ۲۰۱۳ در انگلستان این دستگاه را ساخت، جایزه علمی ملکه انگلستان را به خود اختصاص داده و در حوزه شرکت‌ های فعال در لبه علم دسته ‌بندی شد.

 

معتمدزادگان گفت: طرح کلان ملی تهیه نقشه دستگاه دوزیمتری رادون کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و از اولویت‌های کشوری است ولی تابه حال دستگاهی که بتواند با دقت و سرعت زیاد نقاط مختلف کشور را درباره میزان گاز رادون بررسی کند وجود نداشته است.

 

وی افزود: دستگاه دوزیمتری تمام اتوماتیک اندازه‌گیری ذرات هسته ای آلفا رادون که توسط شرکت دانش بنیان ابتکار تجهیز طب یکتا تولید شده است، دستگاهی است که با سرعت بالا و در عین حال با دقت بالا و متناسب با حجم و ظرفیت نمونه‌ ها میزان ذرات آلفا یا گاز رادون را اندازه‌ گیری می ‌کند.باشگاه خبرنگاران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :