تازه ها

چهارشنبه 8 آذر 1396-9:46 کد خبر:28399

تحریم مهمترین مانع فراروی تجارت مازندران است


به گزارش انعکاس شمال، عبدالله مهاجردر نشست با سفیر کره جنوبی در تهران اظهار کرد: این نخستین بار است که سفیر و نماینده‌ای از دولت کره جنوبی در مازندران حضور می‌یابد و ازآنجاکه اقتصاد کره جنوبی جزو پنج اقتصاد برتر دنیاست می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی ما فراهم کند و با ارتباط تجاری از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی بابیان اینکه سفیر کره جنوبی در تهران با دعوت اتاق بازرگانی استان در مازندران حضور یافتند، گفت: نگاه ایشان به استان مازندران نگاه مثبتی است و ظرفیت و منابع استان مازندران را بسیار مناسب برای همکاری دیدند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بابیان اینکه اولویت نخست استان ما بخش کشاورزی است و درزمینهٔ آبزی‌پروری و صنایع کوچک نیز ظرفیت‌های خوبی داریم، عنوان کرد: استان مازندران این آمادگی را دارد که کره جنوبی استان مازندران را به‌عنوان استان هدف قرار دهد و در حوزه سرمایه‌گذاری و ارتباط با صادرات محوری آمادگی همکاری وجود دارد.

مهاجر تصریح کرد: ما در قبل و بعد از انقلاب ارتباط خوبی باکره جنوبی داشتیم اما ارتباط تجاری ما خوب نیست و در سال گذشته تنها سه میلیارد دلار تجارت خارجی ما و آن‌هم در قالب نفت بود و درزمینهٔ تجارت خوب نبودیم و تجارت مازندران در سال گذشته و امسال قابل‌توجه نبود.

وی ادامه داد: امیدوارم با نگاه مثبت سفیر کره جنوبی و همکاران ایشان درزمینهٔ صادرات و تجارت بیشتر بتوانیم همکاری داشته باشیم.

مهاجر تحریم آمریکا علیه ایران را آسیب جدی به اقتصاد کشور دانست و افزود: تحریم مهم‌ترین موانع در تجارت ما است و پیشنهاد ما به سفیر کره جنوبی استفاده از ظرفیت گردشگری و صنعتی مازندران در حوزه سرمایه‌گذاری است.

 رئیس اتاق بازرگانی مازندران بابیان اینکه کشور کره طرف تجاری اول با آمریکا است، که این امر سرمایه‌گذاری با کشور ما را با مشکل مواجه می‌کند، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم ظرفیت استان به کشور کره عرضه کنیم./مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :