تازه ها

سه شنبه 7 آذر 1396-16:55 کد خبر:28398

خواب شهردار پریشان شد

گسترش دایره منتقدان عبوری!

انعکاس شمال - شهردار ساری هنوز در رویای صدارت بر کرسی استانداری بسر می برد و یادش رفته که بعد از این همه دوندگی و تلاش های پنهان و آشکارش باز هم همان عنوان شهرداری را...


انعکاس شمال - انگارشهردار ساری هنوز در رویای صدارت بر کرسی استانداری بسر می برد و یادش رفته که بعد از این همه دوندگی و تلاش های پنهان و آشکارش باز هم همان عنوان شهرداری را با لابی گری دارد. او باید این روزها بیشتر از همیشه به صندلی شهرداری مرکز استان مازندران بچسبد چرا که انگار پایه های این حکومت 8 ساله  خیلی لرزانتر از همیشه شده است. در   جلسه شورای شهر تابوی حمایت بی چون و چرا از عبوری شکست و منتقدان او از یک نفر بیشتر شد. این اتفاق حکایت از ترک برداشتن شیشه عمر صدارت بر کرسی شهرداری از سوی این مرد پر نفوذ دارد. علی رغم اینکه بیش از صدها تن از کاندیداهای شورای پنجم بعد از اعلام نتیجه انتخابات ،به تخلفات صورت گرفته در این روند اعتراض داشتند اما او با اعمال نفوذ و لابی با ارکان قدرت و دست های پشت پرده سرانجام در دوئلی طولانی مدت با منتقدانش سرود پیروزی سر داده و با حمایت همان هایی که از کانال او وارد شورا شده بودند ، سکان شهرداری را بر عهده گرفت. اما این اتفاق با پایان عمر دوره استانداری ربیع فلاح همزمان شده و او به این فکر افتاد که بر زیاده خواهی های خود بیافزاید و این بار سکان هدایت مازندران را نشانه رفت . با اینکه رسانه های زیادی در این راه از سوی او و همفکرانش با وعده های بزرگ و کوچک تتمیع شده و به نفع او قلم زدند اما سودای استانداری اش تنها در همان صفحات روزنامه ها و سایت های مجازی باقی مانده و از این حد فراتر نرفت.

انگاریک نفر باید او را از خواب این رویا بیدار کرده و بگوید که برادر من استاندار مازندران انتخاب و معرفی شده و مردم سمنان هم سر نخواستن تو دعوا دارند. پس لطف کن از رویا هایت بیرون بیا .ساری شهردار رویا پرور نمی خواهد. اگر نمی خواهی و دلت با مردم شهر ساری نیست لطف کن و بر ما منت بگذار و کار را به فرد دیگری واگذار تا مردم بیشتر از این آسیب نبینند.

مردم می پرسند چرا شهردار نباید در جلسات شورا حضور یافته و به ابهامات مطرح شده از سوی اعضای شورا پاسخ بدهد. مگر شهردار مجری برنامه های شورا نیست. چطور شده که شهردار شان خود را آنقدر افضل تر از نمایندگان تیم پارلمان شهری ساری  می داند که حتی برای پاسخگویی به سوالات آنها قدم رنجه نمی کند. او باید بداند که شورا خانه ملت است. مردم ساری شهردار خادم می خواهند. شهرداری که به نمایندگان آنها بی احترامی کند برای مردم قابل قبول نیست!

این سخن ما نیست. این خلاصه ای از درخواست نمایندگان پارلمان شهری مرکز استان است. آنها بر این مهم تاکید دارند. انتظار این است که آقای شهردار کمی زحمت بخود داده و در برابر سوالات نمایندگان مردم بی تفاوت نباشد. بخشی از تاکیدات اعضای شورای شهر در جلسه هشتم به این شرح است.

شهردار از اجرای قانون خودداری می کند!

اسفندیار عشوری در این جلسه اظهار کرد: سوالاتی را در جلسات علنی شورای شهر ساری خطاب به شهردار مطرح کردم اما پاسخ مناسبی ارائه نشد.

وی افزود: بر اساس قانون چنانچه اعضای شورا سوالی از شهردار داشته و پاسخ مناسب دریافت نکنند رئیس شورا باید در قالب سوال، مراتب را به شهردار ابلاغ کرده و شهردار ظرف ۱۰ روز در جلسه علنی حضور یافته و پاسخ دهد، اما شهردار ساری با دلگرمی به هشت رای، از اجرای قانون خودداری می‌کند.

عشوری خاطرنشان کرد: این بی‌احترامی به من نیست که شهردار برای پاسخگویی در جلسه حضور نمی‌یابد بلکه بی‌احترامی به هشت رای است که شهردار در شورای شهر دارد.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: از چه چیز ابا دارند که صورتحساب‌های مالی و سایر اسناد قراردادها را ارائه نمی‌دهند.

عشوری تصریح کرد: دهم آبان‌ماه قرارداد چهار میلیاردی بسته و ۱۶ آبان زمین تحویل شده و مبلغ ۲ میلیارد هم صورت وضعیت واریز کرده‌اند، این چه شیوه خدمتی است که چند ماه حقوق کارکنان شرکتی پرداخت نشود اما به یک پروژه به این سرعت مبلغ کلان بپردازند

شهردار پاسخ بدهد!

علی اکبر ذلیکانی نائب رییس شورای شهر ساری در بخشی از سخنان خود ضمن تایید گفته های مهندس عشوری دیگر عضو شورا مبنی بر عدم پاسخ گویی شهردار به سوالاتش،  عنوان کرد: عشوری عضو شوراست و دغدغه شهر و شهروند را دارد؛ مجموعه شهرداری نباید از کنار این سوالات بگذرد .

این مسئول تصریح کرد: بخشی از اشکالات در این خصوص متوجه معاونین شهردار می باشد که باید پاسخ دهند.

نائب رییس شورا با  اشاره به حادثه زلزله  کرمانشاه و تاکید بر لزوم توجه به موضوع ساخت و ساز اظهار داشت: به عنوان عضوی از سازمان نظام مهندسی بر این اعتقادم که سازمان نظام مهندسی نتوانست به وظایف قانونی خود عمل کند. متاسفانه منافع مالی بر استحکام بناها ترجیح داده شده است .امضاءفروشی به شدت رواج پیدا کرده و نظارت درست انجام نمی شود.

ذلیکانی با خطاب قرار دادن مهندس رشیدی به عنوان نماینده شهردار دو پیشنهاد را مطرح کرد و گفت: حتما یک تیم متخصص از پرسنل شهرداری جهت کنترل نقشه اجرایی در شهرداری مناطق تشکیل شود. موضوع بعدی بحث نظارت می باشد که باید قوی تر شود. پیشنهاد می کنم یک تیم نظارتی مستقل تشکیل شود تا بررسی شود آیا ساختمان های در حال ساخت بر اساس ضوابط ملی ساخته می شود یا نه؟

 پاسخ عشوری را بدهید!

فرامرز نقیبی هم در سخنانی اظهار کرد: معاونان شهردار که ۲ برابر کارکنان حقوق دریافت می‌کنند باید در جلسات شورا حضور یافته و به سوالات پاسخ دهند.

عضوشورای شهر ساری گفت:  به سوالات عشوری را پاسخ دهید. ضعف  درامور قراردادها و واحد فنی است که قراردادها تنظیم نمی‌شود. فاطمه سیفی- هارش خبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :