تازه ها

سه شنبه 7 آذر 1396-15:17 کد خبر:28397

پیشنهاد مازندران به کره جنوبی برای سرمایه گذاری در کشتی سازی خزر

 انعکاس شمال -استاندار مازندران در دیدار با سفیر کره جنوبی در ایران آمادگی این استان را برای سرمایه گذاری کره جنوبی در صنایع کشتی سازی در سواحل خزر اعلام کرد.


به گزارش  محمد اسلامی در دیدار ' کیم سئونگ هو ' با وی در ساری گفت : کره جنوبی می تواند در ساخت شناورهای تفریحی و باربری در حوزه دریای خزر در مازندران سرمایه گذاری کند.
وی اضافه کرد : هم اکنون زیرساخت مناسب برای سرمایه گذاری کره جنوبی در حوزه صنایع کشتی سازی و سایر صنایع کوچک و بزرگ دیگر در مناطق ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق و نوشهر در غرب مازندران فراهم است.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت : مدیران استانی نیز برای تامین زیرساخت های مورد نیاز آماده همکاری با سرمایه گذاران کره جنوبی هستند و این کار می تواند در قالب سرمایه گذاری مشترک نیز پیگیری شود.
** اعزام هیات های تجاری 
استاندار مازندران راهکار گسترش روابط خارجی بین استانی میان استان های کره جنوبی و مازندران را اعزام هیات های تجاری اعلام کرد و گفت که باید زمینه ای ایجاد شود تا هیات های تجاری دو طرف از طریق اتاق های بازرگانی با یکدیگر مرتبط شوند و با اعزام هیات های تجاری زمینه همکاری های 2 جانبه را شناسایی کنند.
اسلامی افزود : اتاق بازرگانی مازندران این آمادگی را دارد تا با اعزام هیات های تجاری به استان های کره جنوبی در گسترش روابط بین استانی پیشگام شود.
وی تاکید کرد : مازندران دارای ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط 2 جانبه است و با روابط تاریخی خوبی که بین ایران و کره جنوبی وجود دارد، ارزش مبادلات تجاری در شان 2 کشور نیست.
اسلامی بستر سازی صادرات محصولات باغی ، زراعی ، گل و گیاه و گردشگری از مازندران به کره جنوبی را گام برای تامین نیازمندی های کره جنوبی از سوی این خطه شمال کشور اعلام کرد و گفت که هم اکنون کره جنوبی بخشی از نیازمندی های خود را به این محصولات از کشورهای دیگر تامین می کند و این در حالیست که مازندران آمادگی تامین این نیاز را دارد.
استاندار مازندران همچنین برنامه ریزی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی را از دیگر ظرفیت ها برای گسترش روابط دانست و بار دیگر تمایل مازندران را برای حمایت از سرمایه گذاران کره جنوبی در این خطه شمال کشور اعلام کرد.
سفیر کره جنوبی برای انجام سفر 3 روزه عصر روز گذشته وارد استان مازندران شد و دیدار با استاندار ، تجار اتاق بازرگانی، بازدید از تعدادی از پروژه های کشاورزی ازبرنامه های این سفر اعلام شده است.
طبق آمار ارزش مبادلات تجاری بین ایران و کره جنوبی هم اکنون در سال 10 میلیون دلار است و طبق توافق بین روسای جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی که در پی سفر اردیبهشت ماه سال 95 رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران انجام شد، 2 کشور توافق کردند تا این سطح مبادلات را به 18 میلیارد دلار برسانند.ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :