تازه ها

يکشنبه 5 آذر 1396-10:25 کد خبر:28389

استاندار مازندران:

ضرورت کارآمدی نظام مدیریت

 انعکاس شمال - استاندار مازندران، کارآمدسازی نظام مدیریت را امری مهم برشمرد و گفت: مدیریت های محلی به ما آسیب می زند.


 به گزارش انعکاس شمال،محمد اسلامی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه در استان با بیان اینکه مازندران مبتلا به مشکلاتی است که برخی ریشه در استان و برخی ناشی از محیط پیرامونی است اظهار داشت: سیاست و کیفیت مدیریت در این زمینه بسیار مهم بوده و هنر مدیریت این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و نقاط قوت را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که بسیار به آن توجه داریم، نظام کارآمدسازی است افزود: شهرگرایی از جمله مواردی است که در مازندران وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما باید برنامه محور حرکت کنیم و در بستر زمان برنامه ها را محقق کنیم و کارآمدسازی نظام مدیریت در استان مسئله است زیرا مدیریت های محلی به ما ضربه می زند.

 اسلامی، استفاده از بهترین و توانمندترین فرد و ظرفیت را امری مهم برشمرد و گفت: در مقطعی قرار داریم که منابع توسعه ای در اختیار نداریم و به یک آرامش سیاسی و امنیت اجتماعی نیاز داریم تا بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم.

استاندار مازندران، با عنوان اینکه محورهای توسعه استان مازندران تعریف شده و مصوب شده است گفت: درباره پسماند میلیون ها ریال برای سفر خارجی هزینه شده است اما همچنان با انباشت زباله مواجه هستیم. 

وی با بیان اینکه حجم کار موجود سنگین است و نباید وقف تلف کنیم تصریح کرد: حرکت به سمت ساختن و انجام و عملیاتی کردن برنامه ها باید در دستور کار قرار گیرد و عملیاتی کردن برنامه ها با تشتت و تفرقه انجام نمی شود. 

وی با تاکید براینکه فرمانداران باید پاسخگو باشند تصریح کرد: فرمانداران را نمی توان از اتاق های گوناگون انتخاب کرد و باید پاسخگویی داشته باشند.

 وی دغدغه زدایی از توسعه نامتوازن را از جمله مسائل مهم برشمرد و گفت: از همه ظرفیت های فکری نخبگان اتاق فکری تشکیل می دهیم تا مدل رفتاری توسعه را ترسیم کنیم.

 استاندار مازندران خواستار راه اندازی بنیاد نخبگان توسعه مازندران برای کسب منفعت ملی شد و گفت: راههای توسعه دولتی محور نیست بلکه خصوصی محور است.

وی با بیان اینکه حلقه های مفقوده کسب و کار در مازندران زیاد است گفت: روش های سنتی تولید قدرت بازارسازی و بازاریابی را ندارد و باید یک برند به عنوان مازندران داشته باشیم و برند سازی می تواند استانداردسازی، طراحی برای بازارخاص را مدنظر قرار می دهد. 

اسلامی با تاکید براینکه بیش از دو میلیون تن محصولات زراعی و باغی در استان تولید می شود بر لزوم توجه به بازار و تکمیل صنایع تبدیلی تاکید کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اولین سری سفرهای خارجی و بین المللی به استان آغاز می شود گفت: متاسفانه تعرفه های ترجیهی برای توسعه تبادلات بالاست و باید برای رفع آن برنامه ریزی شود./مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :