تازه ها

سه شنبه 30 آبان 1396-9:50 کد خبر:28373

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران تأکید کرد

لزوم کنترل ساخت و ساز در مناطق کوهستانی مازندران

 انعکاس شمال - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به اینکه براساس افزایش جمعیت افزایش بافت روستایی داریم، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی تاکید داشتند باید ساخت و ساز در مناطق کوهستانی کنترل شود.


 

به گزارش  انعکاس شمال، محمد خانی‌نوذری در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، حدود 300 هزار از 500 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شدند.

 

وی افزود: فرمانداری‌ها باید تعداد محرومان و کم‌درآمدها را به استان اعلام کنند و زمین مناسب برای ساخت مسکن را مشخص کنند تا بتوانیم برای آنها مسکن احداث کنیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به بافت روستایی بیان کرد: براساس افزایش جمعیت افزایش بافت روستایی خواهیم داشت در غیر این صورت فقط با کارشناسی و طی مراحل قانونی در روستاها ساخت و ساز انجام می‌شود، همانطور که مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی تاکید داشتند باید ساخت و ساز در مناطق کوهستانی کنترل شود.

 

این مسؤول در مورد آسفالت معابر روستایی تصریح کرد: آسفالت معابر روستایی خوب انجام شد، و برای آسفالت معابر باقی مانده  اگر زیرسازی‌ها انجام شود آمادگی کافی را برای آسفالت داریم، در حال حاضر آسفالت 15 روستا در دستور کار قرار دارد.

 

خانی‌نوذری افزود: برای آسفالت روستاهایی که فاقد دهیار و پیگیری هستند را با در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات لازم کمک‌رسانی خواهیم کرد، در حال حاضر این امر در شهرستان نکا به پایان رسید و شهرستان بهشهر در حال انجام است.

 

وی با اشاره به بحث رانش در برخی روستاها گفت: باید مطالعات درباره رانش انجام و اعتبار لازم تامین شود، منبع اصلی رانش، شیب‌دار بودن زمین و آب‌های زیرزمینی است.فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :