تازه ها

دوشنبه 29 آبان 1396-11:0 کد خبر:28365

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مفاخر مازندران شناسایی می شوند

انعکاس شمال -  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: براساس رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مفاخر هر منطقه‌ای را شناسایی کرده و به نسل امروز معرفی خواهیم کرد.


 

به گزارش انعکاس شمال، احمد جاودانی از برگزاری همایش ملی تجلیل از مقام فقهی و علمی ملاعلی فاخر و شیخ آقاحسن فاخر سناری پنجشنبه این هفته در چالوس خبر داد و گفت: براساس رویکردوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مفاخر هر منطقه‌ای را شناسایی کرده و به نسل امروز معرفی خواهیم کرد.

جاودانی با قدردانی از مؤسسه فرهنگی فاخر در زمینه جمع‌آوری آثار شیخ حسن و ملاعلی فاخر، اظهار کرد: این همایش با محورهای مدیحه، مرثیه و سوگ سرایی در اشعار فاخر، زمینه های فقهی، عرفان و کلام، جنبه های بلاغی و صنایع ادبی در اشعار فاخر، تعزیه و مجالس شبیه خوانی فاخر برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه با مطالعه در زندگانی این دو فرهیخته می‌توان از اثار آنها بهره برد افزود: از این که در منطقه کسانی بودند که مراجع بزرگی برای پاسخگویی به شیعیان محسوب می‌شدند مایه مباهات است و باید گرامی داشته شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهارداشت: با مطالعه اشعار و مراثی این دو عالم می‌توان دریافت شخصیت‌هایی وجود داشتند که توانستند به زیبایی ،اهل بیت (ع) را معرفی کرده و مصائب کربلا و عاشورا به‌دور از تحریف و در عین حقیقت ارائه کنند .

 

جاودانی  ادامه داد:از ١٠٠ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ٧٧ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد ١١ مقاله به عنوان مقالات برتر در قالب سخنرانی و ٦٦ مقاله نیز به صورت پوستر در همایش ارائه می ‌شود.

 

ملا علی فاخر(متخلص به فاخر) در سال ١١٨٨ش.  در روستای سنار چالوس متولد شد. وی به تحصیل علوم دینی در نجف اشرف پرداخت و پس از به اتمام  تحصیلات با حکمی از میرزا مهدی آل کاشف الغطاء به مازندران بازگشت.مهر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :