تازه ها

يکشنبه 21 آبان 1396-22:33 کد خبر:28319

بی قانونی رییس بازنشسته دانشگاه مازندران

انعکاس شمال- سوال افکار دانشگاهیان و به خصوص این مظلومین بورسیه که جز ندای رهبر معظم انقلاب ناجی آنها نبود این است که چگونه ممکن است فردی با حالت بازنشستگی آن هم از دانشگاه دیگر و همینطور رشته غیر مرتبط به عنوان هیات علمی گروهی قرار گیرد که با پتانسیل معرفی بورسیه های جذب شده این رشته حادث و توسط شورای گسترش وزارت علوم تصویب گردد؟


به گزارش انعکاس شمال، در یادااشتی ارسالی به این سایت آمده است:

تیرماه ۹۴- “یکی از اشتباه ترین کارهایی که در این یکی دو سال اخیر اتّفاق افتاد، این مسئله‌ بورسیه‌ها بود.

 

اگر راست هم بود این حرف -که البتّه بعد تحقیق کردند، معلوم شد به آن شکل، راست هم نیست؛ آن‌طوری که روزنامه‌ها با آن بازی کردند هم نبود؛ به ما گزارش‌های دقیق و بر اساس بررسی‌ها دادند- راهش این نبود که ما مسئله را رسانه ای کنیم… علاوه بر اینکه ظلم هم شد -به خیلی‌ها ظلم شد- هم خلاف قانون بود این کار، هم خلاف تدبیر بود این کار، هم خلاف اخلاق بود؛ آن‌وقت مدام دم از اخلاق هم میزنند. توبه‌فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند! این کار اخلاقی بود؟ حاشیه‌سازی نشود. نگذارید محیط آموزش عالی اسیر حواشی بشود”.

بیانات مقام معظم رهبری در مورد بورسیه ها:
مدتی است در کشور بعد از جریانات سیاسی کاری و ایجاد ظلم مضاعف به نخبگان علمی و بورسیه های سنوات گذشته در دانشگاههای مختلف و تذکرات چندباره مقام عظمای ولایت در رابطه با این مهم، دانشگاه مازندران در راس آن ریاست بازنشسته که عنوان غیرقانونی این جایگاه را به یدک می کشد و همینطور اعضای هیات اجرایی جذب که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در دانشگاه نیز مشروعیت پیدا می کند!! با اعلام عدم نیاز تعدادی از بورسیه های فارغ التحصیل رشته های علوم محیطی که با معرفی از وزارت علوم حق مکتسبه قانونی و شرعی این افراد را محرز می نماید مواجه گردیده است.

 

این افراد با توجه به شانیت ولایت مداری تا کنون از مسیرهای قانونی و مشخص به دنبال احقاق حق خویش از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و در امید تصمیمات قانونی مراجع ذیربط می باشند. قضیه مهم و در خور توجه اینکه این رییس دانشگاه (آقای میرنیا) با مدرک دکتری کشاورزی- خاکشناسی با استفاده از موقعیت خود در هیات تشریفاتی جذب هیات علمی دانشگاه مازندران که کاملا به تبعیت از این فرد تصمیماتشان را امضا می کنند بعد از دوسال اعمال ظلم مضاعف به این نخبگان جوان و همینطور خانواده آنها خود را به عنوان عضو هیات علمی گروه علوم محیط زیست (که عدم ایجاد این رشته بهانه عدم جذب این جوانان بوده است) انتصاب نموده و جایگاه خود را بعد از چندین سال بازنشستگی در دانشگاه تربیت مدرس آن هم با رشته کشاورزی و غیر مرتبط به صورت کاملا ظالمانه و غیر قانونی ایجاد کرده است.


سوال افکار دانشگاهیان و به خصوص این مظلومین بورسیه که جز ندای رهبر معظم انقلاب ناجی آنها نبود این است که چگونه ممکن است فردی با حالت بازنشستگی آن هم از دانشگاه دیگر و همینطور رشته غیر مرتبط به عنوان هیات علمی گروهی قرار گیرد که با پتانسیل معرفی بورسیه های جذب شده این رشته حادث و توسط شورای گسترش وزارت علوم تصویب گردد؟

 
آیا در این نظام مقدس جمهوری اسلامی این ظلم آشکار بدون پاسخ می ماند؟ جوانان بورسیه فارغ التحصیل دانشگاه مازندران در رشته های علوم طبیعی و محیطی منتظر پاسخ از سوی حضرتعالی هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :