تازه ها

چهارشنبه 17 آبان 1396-15:9 کد خبر:28310

فاطمه سیفی

زلزله در اردوگاه رانت خواران!


ربیع فلاح سرانجام به آخر خط رسید. او که همین چند روز قبل مدعی شده بود قرار نیست از مازندران برود و می خواهد تا 4 سال دیگر در مازندران مانده و استان را بسازد حالا چمدانش را جمع کرده و آماده ترک ساختمان سفید استانداری است. او در مدتی بیش از 4 سال و اندی نتوانست رضایت مردم را بدست آورد. شاید بزرگترین  اشتباه او اعتماد به کسانی بود که برای رسیدن به منافع خود نام ربیع فلاح را مستمسک قرار داده و ماهی های خود را صید کردند.برخی از آنها حتی در وقت اضافه این ماراتن نفس گیرنیز دست از تلاش برای سور چرانی بر نداشته و کارهای منفعت طلبانه شان را زیر سایه استاندار انجام می دادند.  
اکنون که بعد از طرح نام های بسیار مهندس محمد اسلامی بعنوان بیست و دومین استاندار مازندران برگزیده شد. شاید باید به انتظار روزهایی نشست که حساب رسی های موشکافانه در باره عملکرد ربیع فلاح و اطرافیانش در دستور کار قرار گیرد. بررسی فعالیت های افرادی که با چسباندن خود به استاندار توانستند در این مدت گلیم مالی خود را از آب بیرون کشیده و با جیب های پر پول حالا برای خود دفتر و دستکی بهم زده وزندگی شاهانه ای دارند. هر چند که در این میان برخی از رسانه چی ها نیز از این خوان گسترده بی بهره نمانده و شاه ماهیی هایی صید کردند که حالا حالا ها از قبل آن در مسایل مالی بی نیاز خواهند بود. رانت هایی که این افرادرا به بی ام وه سواران و لکسوس سوارانی تبدیل کرد.
شایعه است که این افراد که گفته می شود یکی از مشاوران عالی استاندار نیز با آنها همراهی هایی داشته با توجه به قرابتی که با استاندار داشته اند ، برای متقاضیان مجوز های گوناگون ، موافقت می گرفتند و در قبال آن درصد های چند صد میلیونی دریافت می کردند.                    
حالا درخواست مردم علوی تبارمازندران ازاستاندار جدید این خواهد بود که در مرحله اول به این پلشتی ها پایان داده و دست رانت خواران را کوتاه کند. مردم انتظار دارند تا محمد اسلامی تمام همت و تلاش خود را بکار گیرد تا با بهره گیری از مشاوره های افرادی صادق و درستکار و دلسوز ناخالصی ها را از دامن استانداری و حاشیه های آن پاک کرده و مسیر را برای حرکت رو به جلوی استان و توسعه دیار سبز حاشیه خزر فراهم سازد.
هر چند که استاندار جدید فردی غیر بومی است اما بلحاظ شناختی که از ساکنان دیار نصف جهان وجود دارد، مردم مازندران انتظار دارند تا عدالت ، شجاعت و صداقت را در کنار کیاست بکار گیرد و سره را از ناسره تمییز داده و با تدبیر و اعتدال شرایطی را فراهم آورد تا خورشید عدالت در گستره مازندران طلوعی نورانی تر از گذشته داشته باشد.
او باید به این مهم توجه داشته باشد که مردم مازندران در دو دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری بالاترین اهتمام را به دولت تدبیر و امید داشتند و اعتماد خود را به دکتر روحانی در قالب آرای مثبت به او در صندوق های رای ریختند تا حماسه عبور از دوره تاریک دولت گذشته را رقم بزنند.  این در حالی بود که در 4 سال گذشته کمترین نصیب را از اعتبارات دولتی برده و آنچه در شانشان بود اجرایی نشد. حتی کار بجایی رسید که برخی از ناکارآمدی ها باعث فراری دادن سرمایه گذاری ها از استان شد. اما این بار مازنی ها دلخسته از سهل انگاری های گذشته و مدیران بومی چشم امید به مدیری توانمند از دیار اصفهان دوخته اند . شاید همت  مردی از سرزمین شهید والا مقامی چون همت بتواند آب رفته را بجوی برگرداند. به نظر می رسد دیگر تلاش های رانت خواران بی نتیجه بوده وزلزله یه اردوگاه رانت خواران افتاده است و قرار است  آسمان مازندران آفتابی شود انشااله.

فاطمه سیفی- مدیر مسئول نشریه هارش خبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :