تازه ها

يکشنبه 7 آبان 1396-13:54 کد خبر:28275

رئیس دانشگاه کشاورزی ساری:

اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل در مازندران با مشارکت دانشگاهیان اجرایی شود

انعکاس شمال - رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با تاکید بر آمادگی نهادها در برابر مخاطرات زیستی، گفت: اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل در مازندران با مشارکت دانشگاهیان اجرایی شود.


 

به گزارش  انعکاس شمال، محمد علی بهمنیار در همایش استانی پدافند غیر عامل با اشاره به اهمیت امنیت غذایی اظهار داشت: اقدامات پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی می‌تواند نقش اساسی در کاهش آسیب‌پذیری و ارتقا پایداری در برابر تهدیدات و کاهش تبعات ناشی از مخاطرات طبیعی ایفا کند.

 

وی افزود: با توجه به گستردگی بخش کشاورزی، پدافند غیرعامل در حفظ سلامت و تثبیت وضعیت تولید نقش انکار ناپذیری دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه سلامت زیربنای بقای یک کشور است، گفت: اگر جامعه ای سلامت نباشد نمی‌تواند در بخش‌های دیگر به خوبی نقش ایفا کند.

 

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی حفظ و امنیت غذایی را به نوعی اقتصاد مقاومتی مطرح کرد و ادامه داد: باید شرایط را برای تولیدات داخلی به خوبی فراهم کنیم تا نیاز به واردات نداشته باشیم.

 

بهمنیار با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی و تامین کننده برخی از نیازهای غذایی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: لازم است تا ضعف‌های بخش تولید احصا و در جهت رفع آن تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر روزی بخش آب و خاک دچار مشکل شود نیمی از کشور دچار آسیب خواهد شد بر توجه بیشتر در زیر ساخت‌های کشور و استان تاکید کرد.

 

بهمنیار با بیان اینکه پروژه‌های ملی در حوزه پدافند غیر عامل از موضوعات مهمی بوده که نیاز به توجه بیشتر دارد تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود، افزود: مازندران در بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده بخشی از نیازهای کشور به لحاظ کمی و کیفی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بهمنیار گفت: لازم است همه ما برای حفظ منابع ملی خودمان تلاش مضاعف داشته باشیم و اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران آماده هرگونه همکاری در زمینه پدافند غیرعامل در مطالعات و تحقیقات است.تسنیم

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :