تازه ها

جمعه 28 مهر 1396-11:13 کد خبر:28234

روابط عمومی ها، برگ برنده ای که مدیران مازندرانی نمی بینند!

انعکاس شمال- نگاهی به الگوهای تعالی در سازمان های موفق، بیانگر نقش  مستقیم و غیر مستقیم روابط عمومی در این مدل بوده و نشان می دهد دستیابی به نتایج کلیدی مطلوب، بدون ارتباط مؤثر با مشتریان و اطلاع از نظریات ایشان میسر نخواهد بود.


در جوامع امروزی ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفا می کند. بهبود کمی و کیفی فعالیت های سازمان و افزایش بهره وری امکانات و نیروی انسانی درسایه انعکاس فعالیت های سازمان و بهره گیری از امکانات و قابلیت های اجتماع و مشارکت عمومی افراد آن حاصل می شود. در این راستا روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمان ها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند. هرچه این حلقه ارتباطی گسترده تر و محکم تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت های خود موفق تر خواهد بود.

 

به گزارش انعکاس شمال، نظر به مطلب مذکور، سخن این گزارش خطاب به مسئولین و مدیران ادارات و ارگان های مختلف مازندران است که با نگاه عمیق تری به جایگاه روابط عمومی ها بیندیشند و جایگاه مسئولین این حوزه سازمانی را برای خود حائز اهمیت بدانند .

 

مدیران ما در استان باید در قبال انتظاراتی که از مسئولین روابط عمومی ها دارند ، خوش حساب بوده و توجه کنند که چه اعتبارات و امکانات و اختیاراتی به آنها داده شد و آیا انتظارات و امکانات با هم همخوانی دارد ...؟

 

زمانیکه مدیران روابط عمومی در استفاده از حتی کوچکترین امکانات حوزه خود با مشکلات مواجه است چه انتظاری از این مسئول در پویایی این حوزه مهم سازمانی می توان داشت ؟!

 

متأسفانه برخی از مسئولین حاضرند هزینه های میلیاردی در حوزه های دیگر داشته باشند اما برای تبلیغاتِ تشکیلات درون سازمانی یک ریال هم هزینه نمی کنند .

 

خطاب به مدیران خاطر نشان می کنیم که اگر قرار است در افکار عمومی جایگاه مطلوب برای شما و عملکردتان به تصویر کشیده شود در ابتدای امر باید در تشکیلات درون سازمانی توان تأمین رضایت همکاران خود را داشته باشید و بهترین و شاخص ترین عناصر مفید برای تبلیغات عملکرد شما مدیران و پرسنل روابط عمومی هستند .

 

 

باید اذعان داشت در شرایط کنونی روابط عمومی ها در بسیاری از ادارات و سازمان ها مظلوم و در بین مدیران هستند کسانی که حتی جایگاه رفیع روابط عمومی ها را درک نکرده و اعتقاد به فعالیت های آن ندارند .

 

نگاهی به الگوهای تعالی در سازمان های موفق، بیانگر نقش  مستقیم و غیر مستقیم روابط عمومی در این مدل بوده و نشان می دهد دستیابی به نتایج کلیدی مطلوب، بدون ارتباط مؤثر با مشتریان و اطلاع از نظریات ایشان میسر نخواهد بود.

 

به بیان دیگر، برقراری ارتباطی شفاف و متقابل بین کارکنان و مدیران و ایجاد فهم مشترک از استراتژی ها و فرآیندها و محصولات و خدمات بین آنها، و نیز انتقال صحیح و دقیق آن به مخاطبین و ذینفعان از طریق وجود یک سیستم ارتباطی اثر بخش و اطلاع رسانی جامع محقق خواهد شد که این امر نه تنها موجب دستیابی به توسعه و تعالی خواهد شد بلکه بقاء و حیات سازمان را نیز دوام خواهد بخشید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :