تازه ها

شنبه 22 مهر 1396-8:27 کد خبر:28202

نصف صادرات غیرنفتی کشور بوی نفت می‌دهد + سند


آمارهای تجات خارجی کشور تا شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد، نصف صادرات غیر نفتی کشور تنها به دو قلم کالای پتروشیمی و میعانات گازی اختصاص دارد.

به گزارش انعکاس شمال بررسی جزییات آمارهای تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد، در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 51 درصد صادرات غیر نفتی کشور به دو کالای میعانات گازی و محصولات پتروشیمی اختصاص داشته است.

بر این اساس در مدت مورد اشاره 14 میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش 7 میلیارد دلار از کشور صادر شده است که 34 درصد کل صادرات غیر نفتی کشور در مدت مورد اشاره را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر تا شهریور ماه سال جاری حدود 9 میلیون تن میعانات گازی از مبادی رسمی کشور صادر شده که ارزش دلاری آن 3.5 میلیارد دلار می‌باشد. به این ترتیب از این دو کالا مجموعا 10 میلیارد دلار صادرات محقق شده که نیمی از 20 میلیارد دلار صادرات کشور در 6 ماهه نخست سال جاری را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است، در مدت مشابه سال قبل صادرات پتروشیمی 6.9 میلیارد دلار بوده و به این ترتیب صادرات این محصول با رشد 1.3 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که صادرات میعانات گازی کشور با افت 5.1 درصدی همراه شده است. به این ترتیب با افت 5 درصدی صادرات سایر کالاها نیز، صادرات غیر نفتی کل کشور کاهش 3.2 درصدی را تجربه کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :