تازه ها

پنجشنبه 20 مهر 1396-8:59 کد خبر:28187

فاصله میان تولید و مصرف غذا کاهش یابد

انعکاس شمال- نائب رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: طرح حامی به منظور کاهش فاصله میان تولید و مصرف در شهرستان اجرا شده است تا محصول به صورت مستقیم به دست مصرف کننده برسد.


نائب رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: طرح حامی به منظور کاهش فاصله میان تولید و مصرف در شهرستان اجرا شده است تا محصول به صورت مستقیم به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش انعکاس شمال، غلامرضا قاسمی در مراسم تجلیل از برترین های صنعت غذای مازندران  با بیان اینکه معرفی واحد ها و کارشناسان برتر صنعت غذای مازندران در روز جهانی غذا مرهون کمک و تلاش دستگاه های اجرایی بوده است، اظهار کرد: برای انتخاب کارشناسان و واحدهای برتر صنعت غذای استان ابتدا از دستگاه های نظارتی استعلام گرفتیم پس از معرفی نامزدهای برتر آن ها در انتخبات شرکت دادیم.

قاسمی با بیان اینکه  400 نفر از فعالان اقتصادی و اجتماعی مربوط به صنعت غذای استان به کارشناسان و واحدهای نامزد رای داده اند، در ادامه کیفیت غذا را امری بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: برای اینکه فعالیت های روز جهانی غذا نمود بهتری داشته باشد سعی کردیم به جزئی ترین نکات توجه کنیم در همین راستا چند کمیته تخصصی را راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به ایجاد 8 کمیته تخصصی در انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران، اظهار کرد: انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با ایجاد 8 کارگروه تخصصی در نظر دارد بسیاری از مباحث تخصصی را در این کارگروه ها مطرح و پس از جمع بندی به آسیب شناسی و ارائه راهکار اقدام کند.

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با انتقاد از رویه غذا هراسی در باور جامعه، تصریح کرد: در این زمینه نیز با همکاری صدا و سیما و مطبوعات سعی کردیم اذهان مردم را نسبت به نوع تولید و کیفیت مواد غذایی تولید شده در صنایع غذایی استان روشن کنیم.

این تولید کننده صنعتی در ادامه افزود: تاکنون چندین جلسه و نشست خبری برگزار کرده ایم و چند برنامه و مستند از صدا و سیمای مازندران در مورد کیفیت تولید محصولات غذایی در واحدهای صنعتی استان پخش شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

قاسمی به چاپ کتاب بانک اطلاعاتی انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب به شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده که آخرین آمار و اطلاعات صنایع غذایی در آن به روز شده است.

وی با بیان اینکه فاصله بین تولید و مصرف یکی دیگر از دغدغه های انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران است ، تصریح کرد: در این راستا طرح حامی را برای دو سال متوالی و به صورت آزمایشی در شهرستان آمل برگزار کردیم به گونه ای که محصولات به قیمت کارخانه در فروشگاه ها عرضه می شدند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :